تامین امنیت منبج توسط آمریکا و ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه خود هدف نقشه راه تهیه شده از طرف کارگروه مشترک با موضوع سوریه را پاکسازی منبج از عناصر تروریستی دانسته و اعلام کرد که ترکیه و آمریکا تامین امنیت منبج را برعهده خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا طی اظهاراتی با بیان اینکه نقشه راه تهیه شده از طرف کارگروه مشترک با موضوع سوریه را تائید کرده اند، گفت: هدف این نقشه راه، پاکسازی منبج از عناصر تروریستی و تامین امنیت و ثبات پایدار است. ترکیه و آمریکا تامین امنیت منبج را برعهده خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: "درگام نخست پارامترهای نقشه راه برای خروج گروه ی.پ.گ از منبج مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. روز مشخصی تعیین شده است. این بستگی به اقدامات در منطقه دارد. درباره بازه زمانی کمتر از شش ماه حرف می زنیم."

چاووش اوغلو تاکید کرد: شرایط لازم برای بازگشت ساکنان منبج به خانه هایشان که تحت فشار ی.پ.گ ناچار به ترک آن شده اند را فراهم خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد: از نظر ما اکنون دیگر باید در روابطمان با آمریکا دوره بیهوده سپری کردن زمان به پایان برسد. موضوع سوریه گام مهمی در این راستا است.

کد خبر: 954001

وب گردی

وب گردی