30 درصد مصرف برق هرمزگان به بخش صنایع اختصاص دارد/ کاهش 250 مگاواتی مصرف برق صنایع در ساعات پیک تابستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه 30 درصد مصرف برق استان به بخش صنایع اختصاص دارد، گفت: موافقت نامه‌های با بخش صنایع مبادله کردیم که در حدود 250 مگاوات برق را بتوانیم در ساعات پیک بار از میزان مصرف استان کاهش بدهیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن کهوری، مدیرعامل برق شرکت منطقه‌ای استان هرمزگان، درباره ایام پیک امسال و اقدامات این مجموعه برای گذر از تابستان امسال، اظهار داشت: هرمزگان از استان‌های بسیار گرم کشور است، بطوری که دمای هوا در بعضی نقاط استان به بالای 50 درجه خواهد رسید و قاعدتاً تامین برق مردم هرمزگان در این شرایط گرم بسیارحائزاهمیت است.

او ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان و مجموعه صنعت برق استان در طی چندماه گذشته یعنی از ابتدای فصل کم باری شرایط مناسبی برای سرویس و تعمیر تجهیزات صنعت برق، نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع داشته‌اند و در این زمینه برنامه‌های تدوین شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه موفق شدیم تعمیرات اساسی و لازم را در شبکه‌های انتقال فوق توزیع به عمل آوریم، افزود: در نیروگاه خلیج فارس تعمیرات آن انجام و به بهره‌برداری رسیده است و در نیروگاه بندرعباس چهار واحد بخار داریم که تعمیرات سه واحد آن انجام شده و واحد چهارم آن نیز طی چند روز آتی تعمیر می‌شود.

کهوری با اعلام آمادگی برق منطقه‌ای استان در ایام پیک برای مدیریت مصرف برق، اضافه کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه احتمال دارد دمای هوای استان هرمزگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد، این افزایش نیز موجبات مصرف را فراهم می‌آورد که ما سعی داریم در این ایام با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، برق مصرفی مردم استان را بدون قطعی تامین کنیم.

او افزود: برآورد ما این است که کل مصرف برق استان در سالجاری سه هزار و 300 مگاوات خواهد بود، لذا از آنجا که ظرفیت عملی نیروگاه‌های استان در صورت مدار قرار گرفتن، تولید برق ما حدود دو هزار و 400 مگاوات است از این رو برای کمبود انرژی همانند گذشته بایستی از شبکه سراسری کمک بگیریم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت: در بخش صنایع بزرگ حدود 30 درصد مصرف استان اختصاص به این شبکه دارد که طرح ذخیره عملیاتی و طرح تابستان در جلسات متعدد بررسی شد و موافقت نامه‌های با صنایع مبادله کردیم که در حدود 250 مگاوات برق را بتوانیم در ساعات پیک بار از میزان مصرف استان کاهش بدهیم.

کهوری در پایان خاطرنشان کرد: همانند سنوات گذشته از مردم عزیز تقاضا داریم در خصوص مصرف برق امسال نیز همکاری لازم را بعمل آورند ایام پیک را بدون مشکل و قطعی برق پشت سر بگذاریم.

402

کد خبر: 954003

وب گردی

وب گردی