وزارت علوم در حذف رشته های کارشناسی ارشد شتاب زده عمل کرد

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صداو سیما در صفحه اینستاگرام وزیر علوم، پیشنهاد داد: رشته ها را به دفترچه بازگردانید، سپس در فرصتی چند ماهه به بررسی ضرورت وجود دانشگاه بپردازید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داود نعمتی انارکی، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صدا و سیما در صفحه اینستاگرام منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره حذف رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه نوشت: حذف برخی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه صدا و سیما در سالجاری پیرو مصوبه ای که به امضای رئیس جمهور رسیده، اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: هرچند این مصوبه با هدف حمایت از نظام آموزشی کشور ابلاغ شده است اما باور بفرمایید، اگر قبل از اجرایی شدن آن، بررسی کارشناسی دقیقی برروی دانشگاه هایی که مشمول مصوبه می شدند، انجام می شد، شاید حداقل در سالجاری نسبت به اجرایی شدن آن، در خصوص برخی دانشگاه ها شتابزده عمل نمی شد.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صداوسیما افزود: به عنوان معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صدا و سیما که دراین هفته هر روز با حضور در وزارتخانه و پیگیری از دفتر معاون آموزشی و دفتر گسترش پیگیر برگشت رشته های دانشگاه صداوسیما به دفترچه بودم و بالاخره با تلاش مدیران دانشگاه و بعضا همراهی مدیران و کارشناسان دفتر گسترش ۵ رشته این دانشگاه با گرایش های آن به دفترچه برگشت، متوجه شتابزده عمل کردن وزارتخانه در خصوص مصوبه شدم.

وی ادامه داد: چرا که اگر تصمیم وزارتخانه صحیح بود، نباید این رشته ها هم به دفترچه باز می گشت، به نظرم باید این مصوبه با تامل بیشتری اجرایی می شد. در واقع قبل از هر چیزی اگر موضوع را با ذکر دلایل و مستندات به دانشگاه ابلاغ می کردید و دلایل ادامه فعالیت آموزشی را از آنها می خواستید، حتما به نتیجه بهتری در خصوص چگونگی اجرای مصوبه می رسیدید.

نعمتی انارکی افزود: اکنون به عنوان یک همکار خدمت تان پیشنهاد می کنم که برای سالجاری مابقی رشته های دانشگاه صداو سیما را نیز به دفترچه سنجش بازگردانید، تا علاقمندان بتوانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، سپس در فرصتی چند ماهه به بررسی ضرورت وجود دانشگاه صداو سیما در نظام آموزشی کشور بپردازید.

وی ادامه داد: تصورم براین است که به نتیجه ای متفاوت از نتیجه امروز خواهید رسید، قدمت این دانشگاه حدود ۵۰ سال است که در این سال ها دانش آموختگان بسیاری را روانه جامعه و مشاغل هنری و رسانه ای کرده است که هریک سهمی را در پیشبرد جریان هنری و رسانه ای کشور داشته اند.

202

کد خبر: 954012

وب گردی

وب گردی