آغاز خروج مشاوران نظامی کرد از منبج

چند ساعت پس از اعلام جزئیات نقشه راه مشترک ترکیه و آمریکا در رابطه با شهر منبج، یگان های مدافع خلق از خروج مشاوران نظامی خود از این شهر دارای موقعیت راهبردی در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فرماندهی کل یگان های کُرد مدافع خلق (YPG) بعد از ظهر امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال خودکفایی شورای نظامی شهر منبج در زمینه آموزش، تصمیم گرفته مشاوران نظامی خود را پس از گذشت بیش از دو سال فعالیت مداوم از این شهر واقع در استان مرزی حلب در شمال غرب سوریه بیرون بکشد.

یگان های مدافع خلق با این حال تاکید کرده که در هنگام لزوم و در صورت نیاز اهالی منبج به پشتیبانی و کمک، نیروهای آن به درخواست آنها پاسخ مثبت داده و بار دیگر شروع به فعالیت در این شهر خواهند کرد.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ظهر امروز طی سخنانی در مورد دیدار روز گذشته با همتای آمریکایی خود مایک پومپئو در شهر واشنگتن ضمن اعلام این که اجرای نقشه راه مشترک دو کشور در رابطه با شهر منبج ظرف 10 روز آینده آغاز خواهد شد، آن را اقدامی مهم برای آینده سوریه و فرصتی برای بهبود روابط آنکارا با واشنگتن برشمرد.

کد خبر: 954085

وب گردی

وب گردی