حفظ توافق هسته‌ای ایران در راستای حفظ منافع امنیتی اروپاست

وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود درباره مسائل مختلف از جمله حفظ توافق هسته‎ای ایران سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز در دیدار با پیتر سییارتو، همتای مجارستانی‌اش در برلین در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: ما همواره با یکدیگر، هم نظر نیستیم اما این ضروری است که در اتحادیه اروپا به دنبال مصالحه خوب باشیم. اگر ما به طور مشترک ظاهر شویم این نشان دهنده آن است که ما تا چه میزان قدرتمند هستیم. توافق هسته‌ای ایران مثالی در این زمینه است و طرفین این توافق در پی حفظ آن هستند. چون این توافق به حفظ منافع امنیتی اروپا مربوط می شود.

وزیر خارجه آلمان سپس در خصوص اعمال تعرفه های تنبیهی صادرات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا به آمریکا نیز گفت: در مورد مساله تعرفه های تنبیهی فولاد و آلومینیوم که از سوی دولت آمریکا (بر اتحادیه اروپا) اعمال شده است، آنچه که کاملا از اهمیت برخوردار است آن است که اکنون اروپا می خواهد از خود چطور واکنش نشان دهد و آیا این واکنش بر جدایی یا بر اتصال و پیوند تکیه دارد؟ این اقدام یکجانبه برای ما قابل درک نیست و با مقررات و قواعد سازمان تجارت جهانی، سازگار و هماهنگ نیست و این توجیه و استدلال که اعمال این تعرفه ها به امنیت آمریکا کمک می کند، قابل اعتنا و توجه نیست.

در ادامه وزیر خارجه مجارستان هم گفت: تغییرات جدی و معنی داری در اقتصاد و تجارت جهانی در حال رخ دادن است و این مسائل ما را نگران می کنند. با این حال از اینکه می توانیم روابط خود با آلمان را عمق ببخشیم، خرسندیم. باید تلاش کنیم که اروپا به بازنده این تغییرات در عرصه تجارت جهانی تبدیل نشود. همه ما می دانیم که علت این تغییرات، اقدامات ملی گرایانه آمریکاست که بی شک تاثیر خود را بر اروپا نیز خواهد گذاشت. امروز ما شاهدیم که چین چطور دارد قوی تر می شود و ملاحظه می کنیم که مذاکرات میان آمریکا و چین برای اجتناب از وقوع یک جنگ تجاری صورت می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 954107

وب گردی

وب گردی