به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا درباره نقش کریدورهای ریلی در توسعه بنادر، اظهار کرد: در شرایط فعلی باید سرعت ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر کشور افزایش یابد و به همین منظور نیز در بودجه سال ۱۳۹۷ سهمی معادل ۱۰ میلیارد دلار برای فاینانس پروژههای بزرگ حمل و نقل نظیر راهآهن از محل صندوق توسعه ملی دیده شده است.
او ادامه داد: مطمئناً توسعه زیرساختهای ریلی نقش بسیار زیادی در توسعه بنادر دارد و همان میزان که ایجاد یک بندر در رونق اقتصادی کشور اثرگذار است، راههای دسترسی آن نیز از این قضیه مستثنی نیست.
نماینده زابل، زهک و هیرمند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بندر تنها یک پایانه وارداتی و صادراتی است که نیازمند مجموعه اقدامات تکمیلی و پشتیبانی است.
کیخا ادامه داد: اقدامات پشتیبانی شامل کریدورهای ارتباطی نظیر راهآهن و بزرگراه است تا بتوان بار را از کارخانجات تولیدی کشور به بنادر و از آنجا به سایر نقاط دنیا جابهجا کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: با ایجاد یک بندر ظرفیتهای قابل ملاحظهای در بخش بارگیری و تخلیه کالا شکل می گیرد، اما متاسفانه از ظرفیت موجود بنادر به دلیل کمبود در زیرساخت های ریلی آن گونه که باید و شاید استفاده نمیشود و باید روند ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر افزایش پیدا کند.
401