قیمت نفت افزایش یافت/ احتمال توقف مقداری از صادرات نفت ونزوئلا

پس از اینکه احتمال توقف مقداری از صادرات نفت ونزوئلا به گفته برخی منابع آگاه قوت گرفت، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی یک درصد بالا رفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از اینکه احتمال توقف مقداری از صادرات نفت ونزوئلا به گفته برخی منابع آگاه قوت گرفت، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی یک درصد بالا رفت. اما این افزایش ها در میان انتشار گزارش درخواست دولت آمریکا از عربستان و دیگر تولیدکنندگان اوپک برای افزایش تولید، محدود شد.

کاهش تولید ونزوئلا سبب شده است تا قیمت نفت به نزدیک 80 دلار در هر بشکه افزایش یابد. 3 منبع آگاه به رویترز گفتند شرکت دولتی «پی دی وی اس ای» در حال بررسی اعلام وضعیت فوق العاده در مورد بخشی از صادرات نفت خود است.

هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش 75.64 دلار فروخته شد. این نوع نفت امروز به 76.16 دلار در هر بشکه رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت کاهش 65.36 دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نفت دیروز به کمترین قیمت دو ماه گذشته رسیده بود.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت گفت: «یک مسابقه طناب کشی میان کاهش عرضه ونزوئلا و ایران و احتمال افزایش تولید نفت اوپک و نفت شیل آمریکا در جریان است... 80 دلار در هر بشکه یک سقف موقتی برای قیمت نفت است تا ما خبری از اوپک بشنویم.»

کشورهای عضو اوپک و روسیه در 22 تا 23 ژوئن با یکدیگر دیدار می کنند و تصمیم خواهند گرفت که تا میزان بر تولید خود بیفزایند.

منابع آگاه دیروز گفتند که آمریکا به طور غیررسمی از عربستان و سایر کشورهای عضو اوپک خواسته است تا تولید نفت خود را افزایش دهند.

ویرندرا چاهان، تحلیلگر بازار گفت: «در حال حاضر، قیمت نفت تحت تاثیر اوپک و تصمیم گیری آن در مورد میزان و سرعت افزایش تولید است.»

منبع: فارس

401

کد خبر: 954184

وب گردی

وب گردی