افزایش دمای هوای استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه سانتی‌گراد

مدیرکل هواشناسی بوشهر با اشاره به افزایش دما در استان گفت: امروز دمای هوا در برخی شهرهای بوشهر به مرز ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

به گزارش ایسکانیوز، نادر شفی‌خدایی با اشاره به استقرار الگوی تابستانه در آسمان استان بوشهر اظهار داشت: این سامانه زمینه افزایش دما در اواسط آخرین ماه از فصل بهار را فراهم کرده به‌گونه‌ای که در برخی نقاط استان بوشهر امروز بیشترین دما ثبت شد.

مدیرکل کل هواشناسی استان بوشهر از ثبت بیشترین دما در 24 ساعت گذشته در دشتستان خبرداد و بیان کرد: ایستگاه هواشناسی بیشترین دمای استان بوشهر در دشتستان تا مرز 50 درجه ثبت کرد و اوج گرما در شهر برازجان 49 درجه سانتیگراد رسید.

وی دمای اهرم تنگستان را 48 درجه دانست و خاطر نشان کرد: خورموج و دیلم با 47 درجه سانتیگراد بیشترین دمای پس از دشتستان و تنگستان داشته‌اند.

شفی‌خدایی دمای هوای شهرهای جم و عسلویه را 44 درجه دانست و گفت: دمای هوا در نقاط ساحلی قدری خنک‌تر است که در این مدت دمای بوشهر و خارگ به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شرجی و رطوبت در استان خبرداد و بیان کرد: بیشترین میزان رطوبت و شرجی در 24 ساعت گذشته در بندر دیر با 87 درصد ثبت شده که پس از آن عسلویه 86 درصد و در ایستگاه دریایی بوشهر 81 درصد رطوبت و شرجی‌ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش دما فردا و پس فردا در استان بوشهر ادامه می‌یابد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده دمای هوا در مناطق غیر ساحلی به 50 تا 51 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش می‌یابد.

شفی‌خدایی از آغاز وزش باد شمالی در استان بوشهر به ویژه در خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: وزش باد با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت به‌تدریج شمال غربی با سرعت 16 تا 42 گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: از فردا تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید شمال غربی سبب تلاطم دریا و در برخی نقاط گاهی خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در استان بوشهر مواج است افزود: از دریانوردان تقاضا می‌شود از تردد با شناورهای سبک و تفریحی در خلیج فارس خودداری کنند چراکه سرعت وزش باد از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج از 2.5 متر فراتر می‌رود.

وی ضمن هشدار در زمینه جلوگیری از گرمازدگی از مردم و مسئولان در خواست کرد برای مصرف بهینه آب آشامیدنی و برق برنامه‌ریزی کنند و برای پیشگیری از گرمازدگی از فعالیت غیر ضروری در معرض آفتاب بپرهیزند.

منبع : تسنیم

901

کد خبر: 954192

وب گردی

وب گردی