حضور هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس یاتا

در هفتاد و چهارمین اجلاس یاتا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان تائید کننده Seconder تغییرات آرتیکل یاتا انتخاب شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، هفتاد و چهارمین اجلاس یاتا که برای سومین بار به میزبانی شرکت هواپیمایی کوانتاس در سیدنی استرالیا برگزار شد شاهد حضور نمایندگان و مدیران عامل ایرلاین های مطرح دنیا و شرکت های هواپیماسازی بود.

در اجلاس هفتاد و چهارم در کنار شرکت کوانتاس، بسیاری از کارخانجات سازنده هواپیما از جمله بوئینگ و ایرباس و بسیاری از تولید کنندگان موتور مثل جنرال الکتریک و CFM و حتی مراکز تعمیراتی موتور مثل MTU به صورت مجزا اسپانسر بخش هایی از مراسم بودند.

از کشور ایران صرفا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" شرکت کرده بود که به عنوان تائید کننده Seconder تغییرات آرتیکل یاتا انتخاب شد و در جلسه تصمیم گیری، تغییرات را تائید نمود. این تغییرات در خصوص عضویت دبیرکل یاتا در شورای حکام و ادغام دو کمیته اصلی یاتا بود.

دکتر فرزانه شرفبافی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل "هما" در نخستین روز این اجلاس با شرکت در یک مصاحبه ویدیویی درخصوص اهمیت آموزش در شرکت های هوایی و ضرورت توجه به آموزش های تخصصی و سازمانی توامان شرکت نمود که در سایت یاتا انتشار خواهد یافت.

"هما" در دومین روز اجلاس در همایش WATS شرکت نمود. بنا بر گزارش ارسالی، در نشست صبح که در خصوص چهار موضوع کلیدی صنعت و آخرین وضعیت آنها بررسی و تبادل نظر صورت گرفت. یکی از موضوعات مطروحه، ضرورت توجه به برابری_جنسیتی در صنعت حمل و نقل هوایی بود که مشخص شد از ۲۶۰ ایرلاین عضو یاتا، صرفا ۱۵ مدیر عامل خانم هستند. در این خصوص حضور بانوی مدیرعامل "هما"، از نکات قابل توجه برای ایران و خاور میانه به شمار آمد.

مدیرعامل هما در حاشیه این اجلاس، در جلسات متعددی با دست اندرکاران صنعت هوایی شرکت کرد.

در جلساتی با BOC و بعضی از شرکت های اجاره دهنده هواپیمابر حمایت قریب به اتفاق بزرگان صنعت از "هما" برای توسعه فعالیت هایش تاکید شد.

همچنان در جلساتی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی بزرگ دنیا به ویژه ملاقات با اکبر الباکر، مدیرعامل قطر ایرویز ، به موضوع هندلینگ پروازهای قطر در ایران اشاره شد.

الباکر طی این اجلاس به عنوان رئیس شورای حکام یاتا انتخاب و به مدت یک سال منصوب شد.

مدیرعامل هما همچنین طی جلسه بسیار مهم و ویژه ای با دبیر کل یاتا، به بررسی موضوعات متعددی در خصوص "هما" پرداخت. دکتر شرفبافی در این دیدار ضمن اشاره بر نقش تاثیرگذار یاتا، بر لزوم حمایت این سازمان از "هما" در برابر تصمیمات اخیر ترامپ، به عنوان یک سازمان بین المللی تاکید کرد.

یادآور می شود مواضع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در خصوص «ایمنی، امنیت و پایداری در صنعت» برای مدیران ارشد یاتا کاملا روشن و مورد پذیرش است، لیکن این شرکت ها برای توسعه همکاری ها و حمایت از "هما" از منظر ایمنی پروازها و حفظ بشردوستی، نیازمند بررسی بیشتر و پیدا کردن راهکارهایی هستند که مورد تحریم امریکا قرار نگیرند.

بنابر این گزارش، بر اساس درخواست کره جنوبی و تصویب اعضای یاتا، اجلاس هفتاد و پنجم در شهر سئول برگزار خواهد شد.

401

کد خبر: 954232

وب گردی

وب گردی