گرانی مصالح دست‌اندازی برای بازسازی کرمانشاه/ تأخیر در رسیدن نقشه های شهری

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت احداث ساختمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده گران شده است و اگر فکری برای آن نشود به مشکل برمی‌خوریم.

به گزارش گروه اقتصای ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان در برنامه پیگیری شبکه خبر با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی بخصوص آهن و فولاد گران شده است گفت: تا کنون از ذخایر مصالح استان استفاده میکردیم ولی اکنون با اتمام مصالح برای تامین آن به مشکل می خوریم.

او افزود: از وزارت صنعت و معدن وتجارت درخواست کردیم در تامین مصالح ما را کمک کند و مصالح را با قیمت قبلی برای مناطق زلزله زده تأمین کند.

مهدیان ادامه داد: آجر گران نشده است ولی به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل به دست پیمانکار گران می‌رسد که با همکاری استاندار در حال برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه حمل و نقل هستیم.

او افزود: شن و ماسه در منطقه وجود ندارد و از 200 کیلومتر دورتر وارد منطقه می‌شود به همین دلیل با افزایش قیمت حمل ونقل قیمت آن هم گران می‌شود.

معاون بنیاد مسکن با اشاره به اینکه نوسان قیمت مصالح باعث نگرانی مردم و پیمانکاران شده است گفت:با کمک دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت تمهیداتی برای رفع این مشکل اندیشیده شده است تا با تخفیف مصالح را تأمین کنند.

او افزود: برای کمک به پیمانکاران قصد داریم بخشی از افزایش هزینه های حمل ونقل را جبران کنیم.

مهدیان با اشاره به اینکه پیمانکاران باید کار را در زمان بندی تعیین شده به اتمام برسانند گفت:در روستاها از زمان بندی جلوتر هستیم و عقب ماندگی نداریم.

معاون بنیاد مسکن تعداد واحدهای صد در صد تخریب شده را 12هزار واحد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 20 هزار واحد در دست بازسازی داریم که طبق برنامه باید تا قبل از زمستان به بهره برداری برسند.

مهدیان با اشاره به اینکه بر همه ساخت و سازها نظارت می‌شود تا برخلاف نقشه ساخته نشوند، گفت:اگر بنایی خلافی صورت گیرد و برخلاف نقشه ساخته شود تخریب می‌شود زیرا بحث رعایت نکات فنی خیلی اهمیت دارد.

او با اشاره به کمبود جا برای تخلیه نخاله افزود: تمام زمینهای کشاورزی استان زیر کشت محصول است و در تمام روستاها بخشداران و دهیاران نقاطی را برای تخلیه نخاله معرفی کردند اما حجم نخاله زیاد و جای تخلیه کم است.

معاون بنیاد مسکن درباره تأخیر در رسیدن نقشه های شهری گفت: در روستاها، نقشه همه ساختمانها یکسان است و بنیاد آنها را تهیه کرده و در اختیار پیمانکار قرار داده است ولی در شهر به دلیل اینکه هر بنا نقشه خاص خود را دارد کار متفاوت است اما حداکثر تا پایان خرداد نقشه ها آماده میشود تا کار ساخت وساززودتر شروع شود و قبل از زمستان و گران تر شدن مصالح به اتمام برسد.

او با اشاره به اینکه در شهرها تسهیلات و کمک ها همه هزینه‌ها را تأمین نمی‌کند گفت: خود مردم هم باید مقداری آورده داشته باشند.

مهدیان ادامه داد: اگر مردم کمک کنند خانه ها سریعتر آماده میشود و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

401

کد خبر: 954240

وب گردی

وب گردی