تاثیر نقش اتحادیه را نباید نادیده گرفت

ووو کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: : در ارزیابی اولیه مشخص شد که ثابت بودن قیمت نان و شناور نبودن قیمت سبب شده که کیفیت آرد و نان کاسته شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد، بهترین روش این است که قیمت نان آزاد پز، متناسب با دستمزد،‌ اجاره محل و... در نظر گرفته شود و همچنین بهتر است یارانه نان در اختیار  صنوف آرد و نان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، ناهید کرمی گفت: در مورد وضعیت سلامت آرد و نان با بیان اینکه این موضوع در کارگروه‌های مختلفی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است، گفت:‌ با اتحادیه تولیدکنندگان وکارخانجات آرد و حتی اداره غلات نیز جلسه‌ای برگزار کرده و کارگروهی نیز در این راستا در فرمانداری فعال است.

وی با بیان اینکه مشکل فعلی نان‌ها استفاده از آنزیم و جوش شیرین بیش از حد است که آسیب‌زا هستند، گفت: در ارزیابی اولیه مشخص شد که ثابت بودن قیمت نان و شناور نبودن قیمت سبب شده که کیفیت آرد و نان کاسته شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد، بهترین روش این است که قیمت نان آزاد پز، متناسب با دستمزد،‌ اجاره محل و... در نظر گرفته شود و همچنین بهتر است یارانه نان در اختیار صنوف آرد و نان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان قرار گیرد.

خداکرمی با اشاره به اهمیت نقش اتحادیه‌ها گفت: به جای اینکه نظارت از بالا و در قالب فرمانداری و استانداری باشد، بهتر است که در مورد وضعیت نان پای صحبت اتحادیه بنشینیم تا کنترل بیشتری از سوی اتحادیه و صنف مذکور اعمال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آردی که در اختیار نانوا قرار می‌گیرد مخلوط است و نانوا چون از یارانه استفاده می‌کند، دخالتی در انتخاب نوع آرد ندارد و هرچه که بدهند او می‌پزد، گفت: همچنین لازم است که به نانواها بخصوص افرادی که خمیر را آماده می‌کنند آموزش‌های خاصی داده شود.

ایسنا

۷۰۵

کد خبر: 954262

وب گردی

وب گردی