عربستان مهره امارات در مواجهه با قطر

یک تحلیلگر آمریکایی معتقد است امارات با سیاست های خود در یکسال گذشته و آغاز تحریم های قطر عربستان را به سگ بولداگ خود برای مقابله با این کشور تبدیل کرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل ایسکانیوز، اندرو کوریبکو آمریکایی و ساکن روسیه که از رابطه نزدیکی با کرملین برخوردار است تاکید کرد: هم اکنون امارات تحت تسلط محمد بن زاید ولیعهد کشور است و عربستان را به سگ بولداگ امارات در مقابله با قطر تبدیل کرده است.

این تحلیلگر آمریکایی در مقاله خود در پایگاه خبری اوراسیا معتقد است: امارات سهم مهمی در پیچیدگی اوضاع سیاسی و جنگ رسانه ‌ای علیه قطر دارد و جنگ در تبلیغاتی علیه قطر این کشور را به حمایت از تروریسم و ائتلاف با ایران متهم کرد، اینها شعاری هایی بود که امکان نداشت ترامپ در روزهای اول جنگ سرد خلیج فارس که یک سال پیش از این آغاز شد بی تفاوت بماند. در همین روند شاهد آن هستیم که دولت ترامپ در مواجهه با شورای همکاری خلیج فارس از سیاست تفرقه انداز و حکومت کن استفاده می کند.

این تحلیلگر آمریکایی تأکید کرد: ابوظبی که به دنبال تسلط بر شبه جزیره عربی است سعی می کند ریاض را به کمک آمریکا با دوحه درگیر نموده و این کشور را به مجموعه ای از اقالیم و امارت های تابع خود مانند جنوب یمن، جزیره سقطرا و سومالی تبدیل کند.

وی افزود: با وجود اینکه این استراتژی بزرگ هنوز عملاً به طور کامل اجرا نشده اما دستورالعمل آن هنوز در حال اجرا شدن است و تا کنون توانسته عربستان را به سگ بولداگ امارات در مواجهه با قطر تبدیل کند.

کد خبر: 954276

وب گردی

وب گردی