اعتبار مهار کانون‌های ریزگرد در سال 97 اختصاص یافته است

استاندار خوزستان گفت: اعتبار مهار کانون‌های ریزگرد در سال 97 اختصاص یافته است و در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از کانون‌های ریزگرد خوزستان که امروز (17 خرداد ماه) انجام شد، اظهار کرد: امروز از نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد بازدید داشتیم که خوشبختانه روند کشت بسیار امیدوارکننده و رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه نهال‌ها مشکل خاصی ندارند و حدود 75 تا 80 درصد نهال‌های کشت شده سبز شده‌اند، افزود: بر حفاظت از نهال‌های کشت شده تاکید کرده‌ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به کانون‌های ریزگرد شرق اهواز گفت: حدود 112 هزار هکتار کانون ریزگرد در جنوب شرق اهواز وجود دارد که تاکنون 20 هزار هکتار در سال 95 و پنج هزار هکتار در سال‌های قبل کار شده است. 6 هزار هکتار دیگر نیز از تعهد ما در سال 96 باقی مانده است که تا مهر ماه امسال انجام می‌شود. اعتبار مهار کانون‌های ریزگرد در سال 97 اختصاص یافته است و در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

شریعتی بیان کرد: در طول 50 سال اخیر 127 هزار هکتار مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در خوزستان یعنی در هر سال 2500 هزار هکتار انجام شده است‌، اما تنها در سال گذشته 15 هزار هکتار مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد انجام شده که این کار بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صحیح در سال‌های آینده با حفظ کیفیت سرعت کار افزایش می‌یابد تا کانون‌های ریزگرد کنترل شوند و به طراوت و سرسبزی خوزستان کمک کنیم.

استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم مردمی که در روستاهای اطراف کانون‌های ریزگرد شرق اهواز سکونت دارند از ما حمایت کنند و مانع کار نشوند و جهت ایجاد خوزستانی سبز و با طروات تلاش کنند.

کد خبر: 954359

وب گردی

وب گردی