انسان منافق وجه مشترک با کفر دارد

امام جمعه مشهدگفت: مطابق آیات قرآن کریم وجه مشترک بین کفار و منافقان باور نداشتن خداوند است.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله علم الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره فتح در مهدیه مشهد اظهار کرد: ذات مقدس الهی بعد از افشاگری عذرتراشی منافقان دو نکته را متذکر می شود، اول اینکه قدر مشترک بین کفار و منافقین، فاسدین خدا ناباوری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: گناه در درگاه خدا دو شکل است، اول لغزش و خطایی است که براساس مشکلات و گرفتاری ها انجام می دهد و بعد که متوجه شد و توبه کرد خدا می بخشد، اما گاهی گناه برخورد با خدا است و فرد مداوم در گناه و معصیت است و حتی گناه برایش عادی شده است و قبح گناه در چشمش ریخته است، این گناه قدر مشترک با کفر دارد.

وی گفت:انسان منافق وجه مشترک با کفر دارد. منافق یا فاسق با کافرین یکی هستند و سرنوشتشان سعیر است.سعیر در لغت آتشی که شعله ور شده و به منتهای درجه شعله وری برسد. این شعله گاهی قدرت محرکه پیدا می کند و اینجا یعنی شعله افراد را بلند می کند و در خود قرار می دهد، اما معنای دوم سعیر دیوانه است که جنونش به حدی رسیده که خود را به در ودیوار می زند و هرچه مقابلش بیاید خراب و نابود می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:شدت عذاب دوزخ و جهنم به گونه ای می شود که این ها را به این شکل دیوانه می کند، در هر دو حالت این سرنوشت افراد خدا ناباور است.

علم الهدی تصریح کرد:همه چیز ما در اختیار خدا است وهرکجا بخواهد انسان خدا ناباور را از منجلابی که در آن است رها کرده و او را هدایت می کند،. هیچ یک از ما نسبت به آینده خود تضمین نداریم و ممکن است به خاطر پول و شهوت و ثروت، خدا از ذهن و زندگی ما برود، اصل در خدا عذاب نیست بلکه مهربانی و غفران است اما باید کاری کنیم این مهربانی و غفران شامل ما شود.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: انسان باید در همه وجوه زندگی خدا را باور کند، برخی در شب قدر خدا را باور کردند اما در یک حرکت سیاسی خدا را فراموش می کنند، اگر در یک جای زندگی خدا را باور کردیم اما در ده جای دیگر خدا را باور نکردیم از جمله افراد خدا ناباور هستیم.

وی گفت: اما پروردگار متعال انسان را به جرم ناباوری خدا در آتش نمی اندازد، آدمی که خدا را باور نکرد افکاری در او ایجاد می شود که سبب تسلط شیطان و زینت این اندیشه ها توسط شیطان در او شده و اینها سبب انجام کارهایی می شود که سبب عذاب و سعیر می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اندیشه منهای خدا در زندگی انسان یعنی فکری که شیطان آن را آرایش می دهد و سبب انجام اعمال شیطانی شده و فرد لشکر شیطان می شود. صورت دوم این عمل در آخرت سعیر است، انسان خدا ناباور فکر و دل و عملش فساد بوده و نتیجه آن آتش جهنم و سعیر است.

کد خبر: 954384

وب گردی

وب گردی