سازمان بسیج اساتید کشور بمناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد

روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه روز جهانی قدس، طی اطلاعیه ‌ای، ضمن اعلام انزجار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته، مردم غیور و مسلمان ایران را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ [حج/ ۴۰]

پس از گذشت ۷ دهه از اشغال بی‌ رحمانه سرزمین مقدس فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم کودک‌ کش صهیونیستی در قبال مردم بی دفاع، مظلوم و مسلمان این سرزمین و سکوت معنادار جامعه جهانی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری و سازمانهای بین المللی که وظیفه ذاتی شان دفاع از حقوق از دست رفته انسانها تعریف شده است؛ نهضت قهرمانانه مردم غیرتمند این سرزمین به نقطه نهایی و پیروزی خود نزدیک می شود.

رژیم منحوس و مضمحل صهیونیستی در طول این سالها چه جنایت ها که در این وادی مقدس مرتکب نشد و چه خونهای بناحقی که بر زمین نریخت. اما کجایند نهادهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر که در مقابل اینهمه ظلم و تعدی به حقوق اولیه و انسانی این مردم بی دفاع، سکوت اختیار کرده اند و حتی از اعلام موضع اولیه درقبال اینهمه ظلم و تجاوز وحشیانه خودداری کرده اند؟!

ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی که همواره مدافع مردم مسلمان فلسطین بوده و هست، با اقتدا به راه روشنگر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که در ایام سالگرد رحلت ملکوتی آن پیر و مراد انقلاب قرار داریم و فرامین الهام بخش نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مدّظله العالی)، ملت مبارز و انقلابی ایران اسلامی را به شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس دعوت می نماید.

بی شک فریادهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ما، موج اعتراضات حق طلبانه ملت فلسطین را خروشان تر خواهد کرد و قوت قلب دلهای مصیبت زده برادران و خواهران مسلمان فلسطینی خواهد بود و نمایش بی سابقه ای از قدرت ملت مسلمان در معرض دید جهانیان خواهد گذاشت.

استادان بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس در شهرها و بخشهای مختلف کشور، همراه و همدل با مسلمانان جهان در این راهپیمایی باشکوه شرکت خواهند کرد و یقین دارند که به فرموده مقام عظمای ولایت، راهپیمایی امسال باشکوهتر و پرخروش تر از سالهای قبل برگزار خواهد شد. باشد که اینگونه تجمعات و راهپیمایی ها موجب اتحاد و همدلی بیشتر امت اسلامی و مقدمه تشکیل حکومت عدل الهی به پرچمداری منجی آخر الزمان مهدی موعود (عج) گردد.

أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ

والسلام علیکم و رحمة الله
سازمان بسیج اساتید و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

گفتنی است،سازمان بسیج اساتید که سابقه فعالیت آن را در دوران دفاع مقدس جستجو نمود ، در آغاز به صورت تشکل های خود جوش و به همت اعضای هیئت علمی دانشگاها و اساتید متعهد و دور اندیش در سراسر کشور قدم به عرصه ظهور نهاد . این سازمان در بدو ظهور فعالیت خود را به طور مشترک با بسیج دانشجویی از طریق تشکل هسته های خود جوش پی گرفت . همایش استاد شهید دکتر مصطفی چمران که در واقع جهت قدردانی از مقام شاخص آن استاد برگزار گردیده بود را می توان نقطه عطف و شروع فعالیت بسیج اساتید نامید. این همایش مورخ 31/3/77 در تالار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد با همت اساتید بسیجی آن دانشگاه برگزار گردید.

بازتاب فعالیت های بسیج اساتید در مراکزی چون دانشگاه علم و صنعت تهران و بویژه برگزاری همایش فوق الذکر در دانشگاه فردوسی مشهد از چنان وسعت و بازدهی برخوردار بود که به زودی شرایط توسعه و ارتقای این نهاد ثمر بخش را فراهم آورده و به لزوم تشکیل و فعالیت سازمان بسیج اساتید صحه نهاد.

204

کد خبر: 954394

وب گردی

وب گردی