تعویض ۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده برق در تهران

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران از تعویض ۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده در استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده قدیمی در تهران وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های متعددی برای تعویض این کابل‌ها صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا خوش خلق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از کابل های فرسوده و قدیمی به کابل های دفنی تغییر یافت، اظهار کرد: امسال نیز ۲۵۰ کیلومتر کابل جدید احداث شده است.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای ایجاد کابل های جدید گفت: حدودا بین دو تا سه سال زمان می برد تا بتوانیم کابل های فرسوده را جایگزین کنیم.

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران با بیان این که ایجاد تونل بهترین حالت برای نگهداری کابل ها است، ادامه داد: با توجه به این که هزینه احداث تونل زیاد است برای اجرای این طرح کمی تاخیر داشته‌ایم، اما به طور کلی احداث تونل از دفن کابل موثرتر است.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر ۳۰ کیلومتر تونل احداث کرده ایم، عنوان کرد: برنامه ریزی های متعددی را برای جایگزینی کابل های فرسوده در نظر داریم که امیدواریم به خوبی وارد مرحله اجرا شود.

مسوولان برقی بر این باورند که با توجه به مشکل کمبود زمین و همچنین از منظر مبلمان شهری، عملا دیگر نمی‌توان شبکه‌های جدید را به‌صورت هوایی احداث کرد و شبکه‌های جدید برق در تهران به‌صورت کابل زیرزمینی اجرا می‌شود و باید نوسازی کابل های زیر سطحی شبکه برق و پست های توزیع برق نیز هر چه سریعتر در سطح شهر تهران صورت گیرد و این امر مستلزم مساعدت و یاری مدیریت شهری است.

منبع: ایسنا

400

کد خبر: 954395

وب گردی

وب گردی