آماده خلع سلاح هسته ای هستم

وزیر خارجه آمریکا گفت که رهبر کره‌شمالی می‌داند که وضعیت فعلی کشورش نمی‌تواند دوام داشته باشد و شخصا تاکید کرده که آماده خلع سلاح هسته‌ای است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی شخصا به من گفت که آماده خلع تسلیحات هسته‌ای است. او به من گفت که می‌داند وضعیت فعلی کارکردی ندارد.

پمپئو ادامه داد: «کیم شخصا گفت که آماده است تا تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را پی بگیرد... او درک می‌کند که در این رابطه باید اقدام‌هایی بزرگ و برجسته انجام داد و باید درباره ایجاد تغییرات بزرگ توافق کنیم.»

پمپئو بالاترین مقام رسمی ایالات متحده است که با رهبر کره‌شمالی دیدار کرده است. وی شخصیتی کلیدی در آماده‌سازی دیدار تاریخی میان رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است.

دونالد ترامپ قرار است در تاریخ ۱۲ ژوئن با رهبر کره‌شمالی در سنگاپور دیدار کند تا این کشور را مجاب کند که برنامه موشکی دوربرد و هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد.

پیش از این دیدار تاریخی، پمپئو به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر خواهد کرد تا بازیگران اصلی منطقه را در جریان تلاش‌ها و اقدام‌های دیپلماتیک بگذارد.

پمپئو به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «در این دیدارها درباره آخرین تغییرات در تحریم‌ها علیه کره‌شمالی صحبت کرده و بر اهمیت آن‌ها تاکید خواهیم کرد.»

کد خبر: 954410

وب گردی

وب گردی