ابوترابی فرد: رژیم صهیونیستی خود را در چنگال ملت فلسطین می بیند

خطیب جمعه تهران با اشاره به عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری، گفت: رژیم صهیونیستی در چنگال ملت فلسطین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی فرد در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس سال 97 با مشارکت گسترده مسلمانان جهان در ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سراسر دنیای اسلام به ویژه در سرزمین فلسطین، راه را برای خلق اقتداری دیگر و پیروزی بزرگی برای ملت شجاع فلسطین هموار خواهد کرد.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس، امروز به راهپیمایی بزرگ ملت مسلمان غزه با عنوان راهپیمایی بازگشت مبدل شده است و حرکت عظیمی که امام راحل داشتند، آغاز شده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما شاهد اراده و عزم استوار ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری شان هستیم. امروز رژیم جعلی خود را از شمال و جنوب و شرق و غرب در چنگال قدرتمند ملت قهرمان فلسطین و دنیای اسلام مشاهده می کند.

وی اظهار داشت: این رژیم از شرق شاهد شلیک ده ها فروند موشک به اهداف نظامی و تهدید جدی امنیت دروغین سرزمین های اشغالی و از غرب در معرض حرکت عظیم ملت قهرمان غزه برای بازگشت به سرزمین خود است.

ابوترابی فرد گفت: امید است راهپیمایی روز قدس راه را برای پیروزی عاجل ملت فلسطین و آزادی سرزمین های اشغالی فراهم کند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».

مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»

301

کد خبر: 954458

وب گردی

وب گردی