تلاش مثلث شوم برای در کنج قرار دادن ایران/ رژیم صهیونیستی دچار یک امنیت لرزان است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی تلاش دارد ایران را در کنج قرار دهد، گفت: این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در تهران اظهار داشت: مردم ایران با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس، غیرت ایرانی و اسلامی را نشان دادند، روز قدس ابتکار حضرت امام (ره) بود، امام از ابتدای مبارزه در سال 42 بارها خطر جدی درباره اسرائیل را به مسلمانان و مردم ایران هشدار می‌داد، این روزها در صدا و سیما قسمت‌هایی از صحبت‌های شهید آیت‌الله مطهری را درباره رژیم صهیونیستی می‌بینید که نشان‌دهنده واکنشی است که روحانیت ما نسبت به این غده سرطانی داشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت اسرائیل در ایران تعطیل شد و نمایندگان مردم فلسطین جایگزین آن شدند و روز قدس به عنوان اتحاد همه مسلمانان در جهت حمایت از مردم فلسطین اعلام شد، از آن زمان، ملت ایران در حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین همیشه پیشگام بود و برآیند آن چنین بود که نیروی مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرد و طرح‌های سازش رنگ باخت و از صحنه خارج شد و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطین رخ نمود و این موارد دستاوردهای کمی نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: هر ساله رژیم صهیونیستی یک کنفرانسی را برای مسائل امنیتی واقتصادی خودش برگزار می‌کند و اخیرا در سال 2018 کنفرانس هرتزلیا برگزار شد، شعار اصلی در این کنفرانس این بود «اسرائیل در بزنگاه تاریخی آن هم در هفتاد سالگی»، این نکته بسیار مهمی است، چرا امروز برای اسرائیل بزنگاه تاریخی است؟

وی افزود: آنان از جهتی خشنود هستند چون تصور می‌کنند با این جریان‌های تروریستی چون داعش و جبهة النصره و گروه‌های مختلف از شمال آفریقا تا خاورمیانه انرژی مسلمانان از بین رفته است و سایش پیدا کرده‌اند و لذا مقاومت جدی در مقابل اسرائیل وجود ندارد، به همین دلیل در این کنفرانس گفته‌اند اسرائیل در بهترین شرایط قرار دارد.

لاریجانی ادامه داد: اما از طرف دیگر نگران هستند و آن نگرانی به خاطر قدرت یافتن مقاومت در منطقه است، اندازه این قدرت یافتن را جریان صهیونیستی به خوبی می‌داند ولی به زبان نمی‌آورد، اما نگران هستند، این نگرانی را در اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌توان دید که گفته بود ما دائما باید در حال آماده باش باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که آنان دچار یک امنیت لرزان هستند؛ این شرایط دوگانه در رژیم صهیونیستی باعث شده که آنها دو راهبرد برای خودشان در شرایط فعلی درنظر بگیرند، یک راهبرد این است که چون ما یک امنیت لرزان داریم، باید از این موقعیت استفاده کنیم و شرایط بازدارندگی را محقق کنیم تا از یک ثبات در امنیت برخوردار شویم؛ یعنی از این وضعیت با کمک آمریکا و سعودی‌ها و برخی از کشورهای دیگر بتوانیم به یک امنیت نسبتا قابل قبولی برسیم و از این حالت لرزان خارج شویم. البته پیوستن جریان سعودی به جرگه حامیان رژیم صهیونیستی مؤثر است ولیکن تغییر عمده به وجود نخواهد آمد، لذا معتقدند باید از شرایط بحران عبور کنیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: آنان می‌خواهند ذهن‌ها را از مسئله فلسطین دور کنند و به سمت دیگری سوق دهند، این کار را شروع کردند، اقداماتی که رژیم صهیونیستی و سعودی سر مسئله هسته‌ای ایران به وجود آوردند تا ذهن‌ها به این سمت برود، مقدمه‌ای برای همین منظور بود تا فجایعی که به وجود می‌آورند و طرح‌هایی که دارند مورد غفلت اذهان عمومی جهان قرار گیرد.

لاریجانی ادامه داد: روز گذشته نخست‌وزیر بی‌آبروی رژیم صهیونیستی به اروپا سفر کرده بود و از تلاش‌های بی‌وقفه خودش در زمینه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سخن گفته بود. در همین روزها باز رسانه‌ها مطرح می‌کنند که سعودی‌ها گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ایران را جبران می‌کنیم، همه این تلاش‌ها یک هدف دارد و آن این است که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی، ایران را در کنج قرار دهد، ولی این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: درخواست وقیحانه این رژیم از آمریکا در مورد سیطره اسرائیل بر بلندی‌های جولان بخش دیگری از این راهبرد است، بلندی‌های جولان که در جنگ به دست اسرائیل افتاد، سازمان ملل تأیید که این بلندی‌ها اشغال شده و باید مسترد شود و جزو اراضی اسرائیل نیست، اما تقاضایی که اسرائیل از آمریکا کرده، اقدامی بسیار وقیحانه است.

وی تأکید کرد: طرح قلابی‌ را آمریکایی‌ها به عنوان معامله بزرگ قرن درنظر گرفتند که البته دچار خواب‌آلودگی هستند که این معامله بزرگ را سوق دهند به سمت اینکه آن تعهداتی که در سازمان ملل برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود که آوارگان حق بازگشت دارند و همچنین در کرانه باختری نباید ساختمان‌ها و مجتمع‌های یهودی ساخته شود و حقوق فلسطینی‌ها هر چند ناقص، ولی باید برآورده شود، برای اینکه این تعهدات را از بین ببرند می‌گویند طرح بزرگ قرن داریم و برای جایگزین آن به فلسطینی‌ها پول دهند و بگویند ما یک سرزمین‌هایی را از این صحراها به غزه متصل می‌‌کنیم و مقداری هم پول و پارچه و امکانات به فلسطینی‌ها می‌دهیم تا فلسطینی‌ها بحث بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خودشان را فراموش کنند.

رئیس مجلس تأکید کرد: لذا تصور می‌کنند مردم فلسطین ساده‌اندیش هستند، این تصور باطلی است، هفتاد سال است مردم فلسطین مبارزه می‌کنند و مسئله آنان پول نیست، مسئله آنان شرافت و غیرت‌شان است که می‌خواهند به سرزمین اصلی خودشان بازگردند؛ شما نمی‌توانید این دو مورد را با هم معامله کنید. با پول، شرافت و غیرت یک سرزمین را نمی‌شود معامله کرد.

وی اضافه کرد: سلاح‌هایی که روی سر مردم یمن ریخته می‌شود متعلق به کجاست؟ آیا این سلاح‌ها برای آمریکا و اروپا نیست؟ همین کشورهای غربی بیشترین سلاح‌ها را به سعودی‌ها می‌دهند و عروسی یمنی‌ها را به عزا تبدیل می‌کنند و زیرساخت‌های این کشور را از بین می‌برند و سپس جلسه و اجلاس می‌گذارند برای کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن و می‌گویند مذاکره می‌کنیم برای کمک‌های انسان‌دوستانه، این از فضاحت‌هایی است که ما در دوران جدید با آن مواجهیم. راهبرد دوم رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه است برای ایجاد یک نظم جدید در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی.

لاریجانی ادامه داد: طرح معامله بزرگ قرن اهداف بزرگی را در منطقه دنبال می‌کند، اما در این مسیر باز با مشکلاتی مواجه هستند، به دلیل قدرت مقاومت در منطقه و تأثیرگذاری ایران دچار معضلاتی هستند، لذا می‌خواهند از مسیرهایی این مشکل را حل کنند، یکی اینکه اشتباهی در حوزه مقاومت رخ دهد، این محتمل است و چندی پیش طرحی به نام کلاه قرمز را با کمک یک کشور ثالث دنبال کردند که مقاومت فلسطین را دچار رخوت کنند و تا حدودی هم موفق بودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در فاصله 20 الی 30 سالی که سرپرستی انگلیس بر فلسطین محقق بود جمعیت یهودی‌ها در فلسطین از 6 درصد به یک سوم جمعیت این سرزمین یعنی 33 درصد رسید و یهودی‌های را از شهرهای کشورهای مختلف به این منطقه وارد کردند.

وی افزود: در فاصله‌ای که می‌خواستند سرپرستی را به سازمان ملل بدهند ابتدا شهرهایی که ساکنان یهودی در آنجا زیاد بودند را واگذار کردند و هر چه سلاح و امکانات داشتند به آنها دادند و لذا یهودیان صاحب قدرت شدند و در شهرک‌هایی که مسلمانان و یهودیان در آنجا زندگی می‌کردند را در اولویت قرار ندادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این یهودی‌ها به مسلمانان فشار آوردند و کشتار کردند و همانند موضوع دیریاسین آنها را قتل‌عامل کردند و بیش از 200 تا 300 نفر را قتل‌عام و چند هزار نفر را آواره کردند و این آوارگان به سمت مرزهای مختلف حرکت کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رهبران کشورهای اسلامی که این وضع را دیدند نیروهای خود را بسیج کردند برای اینکه در آن شبی که قرار بود سرپرستی به سازمان ملل واگذار شود و چند هزار نفر آواره‌ای که به مرزها آمده بودن به کمک مردم فلسطین بیایند و این کار را کردند و جنگ‌ها و مهارباتی رخ داد اما به هر حال اینها پیش بردند. به طوری که کل جریان فلسطین که انگلیسی‌ها 30 سال برایش زحمت کشیده بودند تا این غده سرطانی را در آنجا بوجود بیاورند داشت از دستشان می‌رفت.

وی افزود: انگلیسی‌ها دوباره یک فریب جدید را بوجود آوردند و این فریب جدید این بود که به رهبران کشورهای اسلامی که برای کمک به فلسطینی‌ها نیرو فرستاده بودند فشار آوردند گفتند که ما هیچ سلاحی به شما نمی‌دهیم و اما در مقابل اگر شما آتش‌بسی را قبول کنید ما مشکلات فلسطین را حل می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روسای کشورهای اسلامی و عربی همچون عراق، مصر، اردن و ... این موضوع را پذیرفتند و 4 هفته آتش‌بس دادند اما این آتش‌بس چه شد،‌ این آتش بس به عنوان یک زمان در اختیار اسرائیل قرار گرفت و در این مدت زمانی امکانات زیادی را از کشورهای غربی به اسرائیل سرازیر کردند و دیگر عده‌ای که در آنجا بودند با سلاح‌های اولیه با جریان اسرائیل مبارزه کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های سازش دیگری که در سال‌های مختلف به وجود آمد مورد بررسی قرار گیرد در حاق آنها یک طرح فریب نهفته است به همین دلیل اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند و امیدوار هستند که این استعداد در برخی رهبران کشورهای عربی هست که آنها را بتوانند دچار یک فریب استرائژیک کنند لذا در این دوره می‌خواهند از این استفاده کنند اما یک مشکل دارند.

وی افزود: مشکل ما با 70 سال پیش خیلی فرق می‌کند، یک هوشیاری سیاسی در بین مسلمانان بوجود آمده این حرکت و راهپیمایی در فلسطین نمونه‌ای از این هوشیاری است، این زنده بودن ملت فلسطین را نشان می‌دهد؛‌این هوشیاری سیاسی در همه کشورهای اسلامی است به ویژه در بین جوانان.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط رسانه‌ای که بگونه ای شده که اینها مطلع هستند و نمی‌توان مثل گذشته سر آنها را کلاه گذاشت. هر کشوری از کشورهای اسلامی که بخواهد لغزشی داشته باشد و در این ماجرا در کنار اسرائیل قرار گیرد مورد حدم ارائه ملت‌های مسلمان قرار می‌گیرد و منزوی می‌شوند و لذا این طرح و راهبرد به سادگی قابل اجرا نیست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در درون رژیم صهیونیستی هم شرایط مختلی وجود دارد به طوری که الان یک پرسش مهم در داخل اسرائیل هست که آیا در حال نزدیک شدن به پایان رژیم صهیونیستی هستیم، چرا که یک جریان تندرو الان در اسرائیل بر سرکار است که هر رفتار نژادپرستانه‌ای را توصیه می‌کندو این باعث زدگی در داخل خود اسرائیل هم شده و حالت شکنندگی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: رهبران حزب لیکود از جمله همین نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی اتهامات جدی درباره فساد دارد که ممکن است محاکمه‌اش کنند لذا قرائن نشان می‌دهد این ژست ایجاد نظم جدید منطقه‌ای با محوریت اسرائیل غلطی است که در حال خواب‌آلودگی به آ‌مریکا و صهیونیست‌ها القا شده است و البته از یکسو روحیه شرارت‌آمیز آنها را نیز نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی بعضی‌ها می‌گویند مساله فلسطین به ما چه ربطی دارد آنها به شما کار دارند. اسرائیل به دنبال نظم جدید در منطقه است. آنها به دنبال تسلط هستند،‌صلاحیتش را ندارند اما به زور دنبال این موضوع هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مساله فلسطین فقط یک محدوده نیست گرچه همین هم وظیفه اسلامی همه مسلمانان اقتضاء می‌کند که از مردم فلسطین دفاع کنند اما بدانیم مساله به امنیت کل کشورهای اسلامی مربوط است.

وی افزود: امروز در منطقه دو جریان وجود دارد یک جریان صلح‌طلبی بر محور آراء ملت‌ها که طراح آن ایران است و رهبر معظم انقلاب در حل مساله فلسطین فرمودند آراء مردم فلسطین می‌توانند حلال مشکل مردم فلسطین باشد این نشان می‌دهد ایران علمدار صلح و ایجاد مردم سالاری در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک جریان شرارت‌آمیزی هم در منطقه است که با هر وسیله حتی استفاده از تروریست‌ها قصد جایگزینی شرارت به جای تمدن را دارد که این مثلث رژیم صهیونیستی و سعودی جریان را راه‌بری می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این مصاف یک مصاف سرنوشت‌ساز است و نتیجه آن این است که آنطور که خداوند نوید آن را به صابران و مجاهدان داده است و با حق طلبان است و باطل همچون کف روی آب از بین خواهد رفت.

وی افزود: روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما با تحریم‌های خود علیه ایران نتایج آن را بدست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد. اگر رئیس جمهور خودشیفته آمریکا با این حرف‌ها خود را راضی نگه داشته تا از تحقیر سایر کشورها در امان بماند در این خرسندی جاهلانه بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا پیروزی مقاومت در انتخابات اخیر لبنان مورد نظر این آقا است و این را عقب‌نشینی ایران می‌داند آیا پیروزی نیروهای اسلامی در انتخابات عراق مدنظر ایشان است که می‌گوید ایران در منطقه رفتارش عوض شد؟ آیا پیروزی میدانی در سوریه باعث چنان حالت غفلت‌آمیزی برای رئیس جمهور آمریکا شده است؟

لاریجانی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ نفوذ ایران در منطقه در پناه سرنیزه نیست در سایه مواضع مردمی و اسلامی نظیر حمایت از مردم فلسطین است که شما آن را درک نمی‌کنید. تصور می‌کنید با چند ژست مسخره و مانور تبلیغاتی و تله کردن اموال برخی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های قلابی می‌توانید در مقابل حرکت مردم سالارانه منطقه ایستادگی کنید؟ و همچنان حاکمان مترجع و خودکامه دست‌نشانده خود را نگه دارید؟ این اشتباه بزرگ شما است.

وی در پایان گفت: اما بدانید حرکت عظیم بازگشت به خانه نشانه زنده بودن تفکر سیاسی و مجاهدانه در منطقه است و همین امر خاک بر چشم طراحان شرارت در منطقه می‌پاشد.

301

کد خبر: 954471

وب گردی

وب گردی