آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین الملل فارابی

ثبت‌نام و پذیرش آثار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی آغازو تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،با توجه به آغاز به کار دهمین دوره جشنواره فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی استادان و دانشجویان علاقمند تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرسwww.farabiaward.ir ارسال نمایند.

این جشنواره باهدف بسترسازی تولید دانش در حوزه علوم انسانی و اسلامی، ایجاد نگرش مثبت به این حوزه و ضرورت‌های استفاده از آن در تبیین پدیده‌های انسانی و نیز ایجاد زمینه و فرصت‌ برای ارائه نظر، نقد، تقویت و توسعه ایده بازنگری علوم انسانی در ایران و جهان اسلام برپا می‌شود.

همچنین بازنمایی توان علمی ایران در حوزه علوم انسانی اسلامی و کمک به تبیین اهمیت، کارکرد و نقش مؤثر علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این جشنواره است.

استادان، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند نسبت به ارسال آثار فاخر و برتر خود در حوزه‌های مرتبط با جشنواره در چهار قالب اثر پژوهشی؛ اختتام یافته، کتاب تألیفی نتیجه پژوهش، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد که در بازه زمانی سه سال گذشته (از ابتدای فروردین ۱۳۹۴ تا پایان اسفند ۱۳۹۶) اقدام نمایند.

دهمین دوره بین‌المللی جشنواره فارابی زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است،جشنواره بین‌المللی فارابی، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره با عنایت به اهداف مشخص شده برای آن در دو حوزه نظری و کاربردی، از حیث سازمانی به‌گونه‌ای تعریف شده تا از حداکثر حمایت مراکز پژوهشی- آموزشی فعال در گستره علوم انسانی برخوردار باشد. برای این منظور تجارب ارزنده جشنواره‌های بین‌المللی کشور و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارایه شده از سوی فرهنگستان‌ها‌ و مؤسسات پژوهشی و علمی کشور مورد توجه قرار گرفت و در طراحی جشنواره به‌کار گرفته شد که در مجموع، تلاشی فراگیر و اقدامی جمعــی را برای شناسایی و تقدیر از برگزیدگان علوم انسانی و اسلامی، شکل می‌دهـد.

جشنواره بنا به تعریف در دو سطح «جوان (زیر 35 سال)» و «بزرگسال» به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد و از حیث قلمرو جغرافیایی دو حوزه داخل و خارج (بین الملل) را پوشش می‌دهد. در حوزه داخل کشور، تمامی آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال، مدنظر است و در حوزه خارج از کشور، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند،‌ دنبال می‌شود.

204

کد خبر: 954479

وب گردی

وب گردی