شناسایی مفاخردانشگاه امیر کبیر با عضویت در «کهربا»

کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی امیرکبیر «کهربا» از تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین فارغ‌التحصیلان خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهت عضویت دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به سیاست‌های گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علم و فناوری، معاونت امور بین‌الملل و مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی، سلسله اقداماتی را در راستای حمایت از توسعه برنامه‌های پژوهش محور و آموزشی اساتید و دانشجویان در نظر گرفته است.

در این راستا کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی امیرکبیر (کهربا) با ایجاد بسترهای لازم، فرصت‌های مناسب پیشرفت، ترقی و تعالی اندیشه‌های ناب دانشجویان را با رویکرد همگرایی و هم‌افزایی و پرهیز از پراکندگی در کارها در یک نقطه متمرکز کند تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به جایگاه شایسته نائل کند.

بر این اساس کهربا از تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین فارغ‌التحصیلان خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهت عضویت دعوت به عمل می‌آورد.

اهم محورهای پیش‌بینی‌شده این کانون را می‌توان به شرح ذیل دانست:
این کانون اهدافی چون شناسایی دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مفاخر فعال ایرانی در سطح بین‌المللی و تهیه بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی، پایش و افزایش بهره‌وری مداوم آن، کمک به برگزاری کارگاه، همایش و هم‌اندیشی‌هایی در سطح بین‌المللی با استفاده از پژوهشگران و دانشجویان ایرانی و بین‌المللی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشکده ها، گروه‌ها، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ارائه راه حل های مناسب و قابل اجراء و تهیه گزارش و اطلاع‌رسانی به معاونت امور بین الملل به منظور بهبود مستمر را دنبال می‌کند.

شناسایی آخرین برنامه‌های حمایت مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و فرصت‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ملی و بین المللی برای اساتید و دانشجویان از دیگر اهداف این کانون است.

علاقه مندان برای حضور و ثبت نان در این کانون می‌توانند بر روی لینک https://goo.gl/xifWKd زیر کلیک کنند.
پس از ثبت‌نام اولیه مراحل تکمیل اطلاعات و پیگیری امور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است ،دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا پلی‌تکنیک تهران یکی از دانشگاه‌های فنی و صنعتی ایران است که در شهر تهران قرار دارد.دانشگاه صنعتی امیرکبیر درسال ۱۳۳۷ رسماً به عنوان دانشگاه صنعتى افتتاح شد. اگر چه به دلیل تعلق بخش‌هایی از آن به هنرسرای عالی، سال تأسیس آن در نشان جدید دانشگاه، ۱۳۰۷ آمده‌است.نسبت تعداد اعضای هیئت علمی به دانشجو (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) در این دانشگاه در سال ۲۰۱۰، تقریباً ۱ به ۲۱ بوده‌است در حالی‌که این نسبت در دانشگاه‌های ایران به‌طور متوسط ۱ به ۳۳ است.بسیاری از پروژه‌های کلان ملی در این دانشگاه انجام می‌شود. پروژه‌هایی نظیر ابر کامپیوتر ایرانی، انواع ماهواره‌های فضایی، ساخت هواپیمای مسافربری ملی، موتور خودروی ملی و بسیاری پروژهٔ دیگر. بسیاری از مقامات و افراد سطح بالای کشوری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. حضور در این دانشگاه نیازمند کسب رتبه‌های بالا در کنکور سراسری ایران است. این دانشگاه مفتخر به داشتن تعداد زیادی فارغ‌التحصیل است که جزو مفاخر علمی ایران و جهان چه داخل ایران و چه خارج آن محسوب می‌شوند. از این دانشگاه با نام استنفورد ایران یاد می‌کنند.

204

کد خبر: 954482

وب گردی

وب گردی