عارف: اروپا باید رضایت ما را جلب کند

رئیس فراکسیون امید گفت: انتظار از اتحادیه اروپا این است که به تعهدشان در برجام عمل کنند و درحد حرف و وعده دادن نباشد.

محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درابتدا با قدررانی از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس ،اظهار داشت: بنده به سهم خودم از حضور گسترده مردم تشکر و قدردانی می کنم که علی رغم گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز به آرمان های انقلاب پایبند هستند. و باحضور حماسی وپرشور خود نشان میدهند که تا آزادی قدس شریف این مسیر را ادامه خواهند داد.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس پیرامون ادامه برجام با اروپا، گفت: مردم ما نشان دادند که با اتکا به نیروها و منابع داخلی، می توانند مسیر پیشرفت و تعالی را پیموده و در این مسیر ثابت قدم هستند.

وی در پایان تصریح کرد: انتظاری که از اتحادیه اروپا داریم این است که به تعهدی که در برجام دادند عمل کنند و در حد حرف و وعده دادن باقی نماند چرا که اگر احساس بشود، این سخنان تنها لفاظی است و هیچ مسیر عملی پیش رو قرار ندارد ،طبیعتاً ملت ایران تصمیم خودش را خواهد گرفت.

رییس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که تضمین حقوقی که کشور‌های اروپایی در برجام باید بدهند مشخص است چیست؟ افزود: فعلاً که تیم مذاکره کننده در حال رایزنی و گفتگو با طرفین اروپایی برای اجماع هستند، ضمن آنکه باید رضایت ما در این موضوع جلب شود و اطمینان پیدا کنیم که برجام ادامه خواهد داشت و گرنه همانگونه که مطرح شد براساس منافع ملی کشورمان تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر: 954517

وب گردی

وب گردی