شهنازی: هارمونی، حلقه گمشده والیبال ایران است/ بهتر بود مربی باتجربه‌تری سرمربی تیم ملی ب می‌شد

کارشناس والیبال ایران گفت: هارمونی خوبی در بازی مقابل چین داشتیم، برای هر امتیازش جنگیدیم و این موضوع همان حلقه گمشده والیبال ایران بود.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد پیروزی 3 بر صفر تیم ملی والیبال ایران مقابل چین در لیگ ملت های جهان اظهار داشت: به جامعه والیبال ایران به خاطر بازی خوب و پر انگیزه تیم ملی تبریک می گویم. ما مقابل چین محکوم به برد بودیم چرا که سطح والیبال ما بسیار بالاتر از تیم هایی مانند چین و استرالیا است. نکته ای که باعث شد چین را قدرتمندانه شکست دهیم، بحث انگیزشی بود. ما هارمونی خوبی در این بازی داشتیم و برای هر امتیازش جنگیدیم و این موضوع همان حلقه گمشده والیبال ایران بود.

وی ادامه داد: امیدوارم نوسانات در والیبال ایران کمتر شود و هفته به هفته شاهد بازی خوب و رو به جلوی تیم ملی باشیم. ما در آینده ای نزدیک بازی های سنگینی مقابل برزیل و روسیه خواهیم داشت و باید با تاکتیک و برنامه جلو برویم تا بتوانیم جامعه والیبال را راضی نگه داریم و به پیروزی برسیم.

کارشناس والیبال ایران با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته توسط ایگور کولاکوویچ اظهار داشت: جوانگرایی باید در پروسه ای خاص و در زمانی مشخص انجام شود و بازیکنان جوان و پر استعداد ما باید در شرایط آزمون و خطا قرار بگیرند. با توجه به عدم حضور بازیکنانی مثل شهرام محمودی و عادل غلامی باید از بازیکنان جوان، بیشتر استفاده کرد تا محک جدی بخورند و در آینده جای خالی ستاره ها را پر کنند.

شهنازی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که تیم های بزرگی مثل ایتالیا دست به جوانگرایی زدند و امسال با ترکیبی از جوان ترها و باتجربه ها به میدان آمدند. باید از این روش الگوبرداری کنیم و به جوانان خود فرصت دهیم تا تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند. جوانگرایی باید مرحله به مرحله جلو برود و نباید در مدتی کوتاه به فکر نتیجه گرفتن بود.

وی در خصوص انتخاب جهانگیز سیدعباسی به عنوان سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران گفت: بازی های آسیایی برای جامعه والیبال و ورزش ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و به احتمال فراون تیم هایی مثل ژاپن و چین با ترکیب اصلی خود به جاکارتا می روند که این موضوع، کار ما را برای کسب مدال و حتی سکونشینی بسیار سخت خواهد کرد. به نظر من بهتر بود یک مربی با تجربه، مسئولیت هدایت تیم ملی ب را بر عهده می گرفت؛ فردی که شناخت بیشتری از آسیا داشته باشد.

کارشناس والیبال ایران در پایان تصریح کرد: این فرد باید مورد تأیید جامعه والیبال هم باشد. بهتر است حضور چنین مربیانی مرحله به مرحله و در پروسه درازمدت صورت بگیرد. مربی تیم ملی ب باید از قابلیت فنی بالایی برخوردار باشد و بتواند تجربیات خود را به بازیکنان تیم انتقال دهد. من برای کادر فنی انتخاب شده احترام زیادی قائلم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

604

کد خبر: 954561

وب گردی

وب گردی