ایران با جادوی معروف، چین را شکست داد

سایت فدراسیون جهانی والیبال پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین در گزارشی به تمجید از کاپیتان کشورمان پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، در این گزارش آمده است:‌ دیدار بین تیم های دهم و سیزدهم جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ در حالی در اوفا آرنا روسیه برگزار شد که تیم ملی چین رو در روی ایران قرار گرفته بود و این تیم ملی ایران بود که در تمام لحظات بازی کنترل توپ و میدان را در دست داشت. ایران با رهبری کاپیتان سعید معروف و نمایش فوق العاده در دفاع روی تور موفق شد این مسابقه را در سه ست و با امتیاز های ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۵ به سود خود تمام کند.

با توجه به میانگین قدی تقریبا برابر دو تیم انتظار می رفت تا هر دو تیم عملکرد مشابهی در دفاع روی تور داشته باشند اما بر اساس آمار بازی برتری ۱۳ بر ۶ ایران در دفاع روی تور نشان از برتری کامل شاگردان کولاکویچ در این بخش دارد.
این دیدار همچنین یادآور فینال رقابت های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ بود جایی‌که باز هم سعید معروف با نمایش درخشانش ایران را به نخستین قهرمانی‌اش رساند.

سعید معروف کاپیتان و رهبر ارکستر تیم ایران است. او در پایان بازی گفت: هیچ بازی آسانی در این تورنمنت وجود ندارد. برابر چین بسیار خوب سرویس زدیم و همین باعث شد حریف در حملات از کناره ها با مشکل مواجه شود.
پس از پیروزی در دیداری طولانی برابر تیم قدرتمند فرانسه در انتهای هفته گذشته انتظار می رفت تا چینی ها برای فرار از بحران تلاش کنند. پیش از آغاز این هفته چوان جیانگ با کسب ۱۲۸ امتیاز در صدر امتیاز آورترین بازیکنان لیگ ملت ها بود و هرچند در دیدار برابر ایران هم ۱۳ امتیاز کسب کرد اما از روز های خوبش کاملا فاصله داشت و در این بازی جیجینگ ژانگ هجده ساله با کسب ۱۶ امتیاز بهترین بازیکن چین بود.

همچنین امیر غفور که با ۹۲ امتیاز تا به این جا در رده سوم امتیاز آورترین بازیکنان لیگ ملت ها قرار داشته در این بازی نیز با عملکرد فوق العاده در حملات ۱۹ امتیاز کسب کرد تا ارزش های خود را باز هم به اثبات برساند.در حال حاضر نیز با حضور تیم های قدرتمند برزیل و روسیه که در رده های دوم و چهارم جدول هستند تیم های ایران و چین با چالشی بزرگ در دو دیدار بعدی روبرو هستند.
در ادامه این گزارش ضمن توضیح لحظات سه ست بازی به عملکرد فوق العاده سعید معروف در دادن پاس های سریع و فریب مدافعان روی تور نیز اشاره شده و به هنرنمایی معروف در ست سوم که بازی ۹ بر ۸ بود پرداخته جایی‌که معروف با رفتن به خط سرویس و زدن هفت سرویس متوالی کاری کرد تا ایران به راحتی در ست سوم نیز به پیروزی برسد.

با هر دفاع موفق از سوی ایران خشم و عصبانیت رائول لوزانو سرمربی پیشین ایران بر خلاف مترجم خونسردش بیشتر می شد. تیم چین بی تجربه و در حال رشد است و با اینکه لوزانو بیشتر بازیکنان ایران را می شناخت نتیجه پایانی برای چین ناامید کننده بود. در حالیکه در سوی مقابل ایگور کولاکوویچ از شروع خوب بازیکنانش در هفته سوم ابراز خوشحالی کرد و ابراز امیدواری کرد تا بازیکنانش این روند خوب در دفاع روی تور را در دو دیدار بعدی نیز تکرار کنند.

602

کد خبر: 954563

وب گردی

وب گردی