قنادباشی: جمهوری اسلامی ایران محور اصلی پیشبرد آرمان قدس است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) این افتخار را دارد که در پیشبرد مساله قدس پرچمدار و منادی این حرکت بزرگ جهانی باشد.

جعفرقناد باشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره پیشرفت آرمان قدس و دفاع از مردم فلسطین در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اظهارداشت: ریشه این راه پیمایی های سراسری در تمام نقاط دنیا در دفاع از آرمان قدس را باید در دو مساله مهم ببینیم؛ یکی شدت جنایاتی که رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین انجام می دهد و دیگری در تعهداتی که مسلمانان نسبت به حقوق دیگر مسلمانان و حفظ مقدسات اسلامی دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) این افتخار را دارد که در پیشبرد مساله قدس پرچمدار و منادی این حرکت بزرگ جهانی باشد؛ در واقع جمهوری اسلامی ایران محور اصلی پیشبرد این آرمان است.

قناد باشی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران انعکاس مقابله با ظلم و جور استکبار جهانی است و از طرف دیگر این موضوع مبتنی بر تعهداتی است که مردم مسلمان ایران اسلامی نسبت به احقاق حقوق دیگر مسلمانان داشته اند.

این کارشناس با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان درباره روز قدس تصریح کرد: سید حسن نصرالله تاکید کرد که انجام نشدن راهپیمایی روز قدس در برخی کشورها به این دلیل است که این کشورها اجازه هیچ گونه اقدامی را ندارند، از جمله کشورهای متحجر عربی که مردم در کشورشان حتی اجازه نفس کشیدن هم ندارند.

302

کد خبر: 954640

وب گردی

وب گردی