اشتغال زایی دانشجویان دانشگاه خوارزمی با تحصیل همزمان در 2 رشته

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: ارائه یک دوره یا رشته فرعی در کنار رشته اصلی دانشجویان برای اشتغال پذیری آنها از مهرماه سال جاری در دانشگاه خوارزمی ارائه می شود.

جعفر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی با اشاره به برنامه اشتغال پذیری دانشجویان گفت: دراین زمینه برنامه های مختلفی داریم که یکی از این برنامه ها، طرح ۲۰۲۰ است که فقط دانشگاه خوارزمی این طرح را اجرا کرده و به این معنی است که هر جوانی باید ۲۰ مهارت را در ۲۰ سالگی بیاموزد.

وی ادامه داد: دوره های این ۲۰ مهارت را تعریف کرده‌ایم، دانشجویان نیز از آن استقبال کرده و حدود یک هزار نفر از دانشجویان در این دوره ها که بیشتر آمادگی برای اشتغال است، شرکت کرده اند.

معاون آموزشی وزار علوم گفت: طرح دیگر ما که از مهر ماه امسال اجرا می شود، طرح «کهاد» است به موجب این طرح، هر دانشجو می تواند در کنار رشته اصلی خود یک رشته فرعی را آموزش ببیند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دانشجویی که در رشته ریاضی تحصیل کرده، می تواند دوره «کهاد» خود را در رشته مدیریت طی کند و به جای ۱۴۰ واحد دوره لیسانس، ۲۴ واحد اصلی آن رشته را آموخته و با استفاده از آن برای اشتغال کمک بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی افزود: به عنوان مثال برای رشته ریاضی شغل کمتری وجود دارد ولی برای رشته مدیریت شغل بیشتری وجود دارد دانشجو می تواند دوره «کهاد» خود را در رشته مدیریت طی کرده و شغل بیاموزد.

وی ادامه داد: رشته هایی که اشتغال بیشتری دارند به صورت «کهاد» تعریف شده اند و دانشجویان می توانند در کنار رشته اصلی خود این رشته را نیز طی کنند.

کیوانی با اشاره به شرایط دانشجویان برای شرکت در دوره های فرعی، افزود: این دوره فقط مختص دانشجویان کارشناسی بوده و دانشجویانی می توانند دراین دوره شرکت کنند که معدل بالای ۱۵ داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در این دوره شرکت می کنند باید از دانشجویان قوی علمی باشند چون در دو رشته همزمان تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی افزود: لیست نمرات دوره «کهاد» در کارنامه دانشجو ارائه می شود ولی در معدل وی اثر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که دوره «کهاد» را طی کنند، مدرک دریافت نکرده بلکه گواهی نامه دوره کهاد را دریافت می کنند. و این دوره از مهرماه سال جاری اجرایی می شود.

کد خبر: 954647

وب گردی

وب گردی