کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بهمن‌ماه سال آینده در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدصادق دوخایی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته اجلاس ایثارگران کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در روز قدس اظهار داشت: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با هدف نشر و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت با بیش از 30 برنامه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در بهمن‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و مستلزم است که کمیته‌هایی متناسب با محتوای کنگره از پیش طراحی و به صورت دقیق برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره ملی است که می‌طلبد با برنامه‌ریزی متناسب با اهداف کنگره، گام‌های مثبت و موثری برداشته شود.

دوخایی ادامه داد: در زمینه برگزاری کنگره ملی بیش از 30 برنامه پیش‌بینی شده است، که بار مالی این اجلاس بسیار سنگین است هفته آینده دیداری با آیت‌الله شهیدی در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوان با برنامه‌ریزی دقیق، کنگره ملی را به بهترین روش ممکن در شان استان مرکزی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ کنگره بازدید و سرکشی از خانواده شهدا است، بازدید از خانواده 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی امکان‌پذیر نیست اما دامنه سرکشی را گسترده‌تر کردیم و دیدار با خانواده و بستگان شهدا انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: تابلو فرشی از شهید با لوگوی کنگره طراحی و به خانواده شهید اهدا می‌شود که برآورد مالی این اقدام 930 میلیون تومان است که در این زمینه مساعدت سایر دستگاه‌ها ضروری است.

دوخایی بیان کرد:اعزام خانواده شهدا به مناطق عملیاتی که شهدا در آنجا به درجه شهادت نائل آمدند از دیگر برنامه‌های متناسب با کنگره بوده و اعزام خانواده‌های شهدا به قم و جمکران و دیدار با علما از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی عنوان کرد: برای برگزاری بهتر و مناسب کنگره نیاز به کمیته‌های پشتیبانی و مالی سایر دستگاه‌ها داریم تا بتوانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم، برگزاری نمایشگاه فرهنگ ایثار و شهادت کار ساده‌ای نسیت و حجم کار بالا است و برای تقسیم امور نیاز به همکاری داریم.

901

کد خبر: 954687

وب گردی

وب گردی