بیل گیتس به دانش‌آموزان کتاب هدیه می‌دهد

مدیر مایکروسافت اعلام کرد به چهار میلیون دانش‌آموزی که در سال 2018 فارغ‌التحصیل می‌شوند، کتاب «واقعیت» را هدیه می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از گاردین، بیل گیتس، مدیر مایکروسافت معتقد است هر دانش‌آموزی که از کالج خارج می‌شود باید کتاب بخواند. به همین دلیل میلیاردر آمریکایی تصمیم گرفت یک نسخه از کتاب «واقعیت» نوشته هانس راسلینگ را به هر دانش‌آموزی، که در سال جاری میلادی از کالجی در آمریکا فارغ‌التحصیل شود، هدیه بدهد.

«واقعیت» در ماه آوریل (فروردین) منتشر شد و این نظریه را مطرح می‌کند که جهان در شرایطی بهتر از آنچه می‌پنداریم قرار دارد. راسلینگ معتقد است «همه چیز بد است و به نظر می‌رسد هر روز بدتر می‌شود. جنگ، خشونت، بلایای طبیعی و فساد. ثروتمندان هر روز ثروتمندتر می‌شوند و فقرا هم فقیرتر. به زودی منابع طبیعی به پایان می‌رسد و باید اقدامی جدی انجام دهیم. این تصویری است که بیشتر غربی‌ها در رسانه‌ها می‌بینند و هر روز با خود حمل می‌کنند.

من معتقدم این دیدگاه خیلی ترسناک، استرس‌زا، و البته گمراه‌کننده است. هر سال و به تدریج دنیا جای بهتری می‌شود. طی دو قرن گذشته امید به زندگی دو برابر شده است. اگرچه دنیا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است اما پیشرفت‌های مهمی نیز رخ داده است.»

راسلینگ پزشک و استاد دانشگاه رشته سلامت بین‌الملل است و حتی هنگامی که از بیماری سرطان رنج می‌برد و از دنیا رفت نوشتن این کتاب را رها نکرد. گیتس می‌گوید راسلینگ بخش‌هایی از کتابش را در آمبولانس با خود به بیمارستان برده بود. راسلینگ دار فانی را وداع گفت و دختر و دامادش کتاب را به اتمام رساندند و حالا این کتابت در فهرست پرفروش‌های بازار در آمریکا و انگلیس قرار داد و «سِپتر»، ناشر این کتاب در بریتانیا شانزدهمین چاپ آن را طی یک ماه و نیم از انتشارش وارد بازار کتاب کرده است.

تصویر گیتس نیز داخل جلد کتاب است و این کتاب را یکی از مهم‌ترین آثاری می‌داند که تاکنون خوانده است: «این کتاب راهنمایی ضروری برای درست فکر کردن درباره دنیا است.» او از 4 میلیون دانش‌آموزی که در سال 2018 فارغ‌التحصیل می‌شوند دعوت کرد این کتاب را از وبسایت شخصی‌اش به طور رایگان دانلود کنند.

گیتس در وبلاگش نوشت: «اگر بهار امسال از کالج فارغ‌التحصیل می‌شوید هدیه‌ای برای شما دارم. معتقدم این کتاب را همه باید بخوانند اما تأثیر ویژه‌ای بر روی کسانی می‌گذارد که از کالج خارج می‌شوند و به فکر مرحله بعدی در زندگی‌شان هستند.»

گیتس ابراز امیدواری کرد مردم این جمله راسلینگ را درک کنند که «دنیا بهتر از آن است که فکر می‌کنیم و همه ما باید تلاش کنیم تا دنیا را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنیم.»

راسلینگ رانلاند، دختر نویسنده می‌گوید شاید دانلود کردن راه خوبی برای خواندن کتاب نباشد اما همین که به ذهن دانش‌آموزان نزدیک می‌شویم بسیار خوب است: «ما نمی‌گوییم دنیای جای بی‌نقصی است. فقط معتقدیم نسبت به آنچه مردم می‌پندارند بهتر است. این بدان معنا نیست که باید فقط استراحت کنیم اما بهتر است بدانیم نقطه شروع‌مان برای انجام کارهای بزرگ خیلی هم وحشتناک نیست.»

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 954732

وب گردی

وب گردی