دشمنان چهره رحمانی اسلام را خدشه‌دار کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ با ترفندهای شوم خود در پی خدشه‌دار کردن چهره عاطفی و رحمانی اسلام بودند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم رونمایی از کتاب "شاه خوبان" در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار داشت: متاسفانه دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره در پی جداسازی مسلمان از اسلام بودند و سعی داشتند تا با نقشه‌های خود به طریقی اسلام و پیامبران و ائمه اطهار را در مقابل دیدگان و اذهان عمومی غیرمعقول جلوه دهند که خوشبختانه هیچ یک از اقدامات این دشمنان در طول تاریخ عملیاتی نشده و اگر هم اینگونه بوده هیچ‌گاه نتیجه مطلوب آنان حصول نشده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هم‌اکنون شاهد چاپ و نشر کتب زیادی در راستای توصیف و تشریح سجایا و اخلاقیات پیامبر گرامی اسلام و همچنین امامان معصوم در جای جای کشور هستیم، افزود: من هم به نوبه خود از ناشر، نویسنده و مولفان و دست‌اندرکاران کتاب شاه خوبان امیرالمومنین امام مهر و عفو و عاطفه که اثری باارزش است نهایت تقدیر و تشکر را دارم، چرا که تالیف و چاپ چنین کتابهایی در عصر کنونی نیاز ضروری جامعه و فرهنگ می‌باشد.

امام جمعه اردبیل ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه دشمنان اسلام چهره عاطفی اسلام و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را توسط گروههای منحرفی همچون داعش خدشه‌دار کرده‌اند تصریح کرد: تالیف و چاپ کتابهایی که با سند و برهان عطوفت بی‌نظیر پیامبر و ائمه اطهار خصوصا حضرت علی علیه‌السلام را بیان می‌کند، در خنثی کردن این نیت شوم بسیار موثر و حیاتی است.

عاملی بیان کرد: اگر علم و عاطفه امیر‌المومنین حضرت علی علیه‌السلام آنگونه که بوده به جهانیان بیان شود بدون شک قلب عالمیان را تسخیر کرده و جهانیان را با حقیقت اسلام آشنا خواهد کرد اما متاسفانه فعالیت برخی معاندان در این زمینه و تلاش بی‌وقفه آنان برای بیان عکس اخلاقیات و سجایای حضرت علی علیه‌السلام سبب بروز برخی مشکلات خرد می‌شود که نیاز است تا در این زمینه مخاطبان با چشم باز و فکری فراخ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

وی ضمن گله‌مندی از تنزل سرانه مطالعه در جامعه افزود: میزان مطالعه در جامعه کم اما اشتیاق برای چاپ کتابهایی که عمدتا رونوشت از کتابهای دیگر است و صرفا مشابه آثار حاضر در بازار کتاب می‌باشد در جامعه زیاد بوده که باید در خصوص آن چاره‌اندیشی شود تا ساختار تالیف و انتشار کتاب و کتاب خوانی در کشور اصلاح شود.

در پایان از کتاب شاه خوبان توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد. این کتاب در 536 صفحه و مشتمل بر 6 فصل است که در آن فضایل، شخصیت، نبردها، سیره عاطفی امام علی علیه‌السلام و حکایات منتشره از عطوفت و مهرمانی آن حضرت در منابع اسلامی به قلم نویسنده شهیر اردبیلی سید جلال موسوی به رشته تحریر درآمده است.

901

کد خبر: 954777

وب گردی

وب گردی