دانشگاه آزاد قزوین برای داوطلبان ارشد تخفیف شهریه و امکانات رفاهی مناسبی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: ما امتیازاتی از قبیل تخفیف شهریه، امکانات اقامتی و حضور در مراکز تحقیقاتی برای این افراد در نظر گرفته ایم که می تواند ابزار مناسبی برای رشد دانشجویان باشد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت:خوشبختانه اشتیاق برای ادامه تحصیل در کشور ما همانند گذشته در میان دانشجویان دیده می شود خصوصا در مقاطع بالاتر و رشته هایی که برای دانشجویان جذابیت دارد، این اشتیاق بیشتر دیده می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه موردی که جای گله دارد این است که سهمیه کمی به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده شده است. همان طور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی دارای زیر ساخت های آموزشی و پژوهشی مناسبی دربسیاری از واحدها است. زمانی که به فضای تخصیص دانشجو می رسیم مشاهده می کنیم که نصف دانشگاه های غیر انتفاعی دانشجو تخصیص داده می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی فاقد امکانات و زیر ساخت های لازم در حوزه آموزشی و پژوهشی هستند. این امر منجر خواهد شد دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می شوند در اثر اجبار به سمت دانشگاه غیر انتفاعی بروند.

وی اضافه کرد: در حالتی دیگر ممکن است این دانشجویان از کشور خارج شوند و منابع ارزی را از کشور خارج و فرصت ها را برای کشورهای بیگانه ایجاد کنند. در چنین شرایطی این دانشجویان در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل می شوند که به مراتب از لحاظ کیفیت از دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح پایین تری قرار گرفته اند.

دکتر موسی خانی بیان کرد: این مورد در واقع یک دغدغه جدی است امیدوارم که امسال شاهد این کم لطفی نباشیم. سال گذشته من این موضوع را با وزیر آزموش عالی مطرح کردم، امیدوارم امسال تخصیص دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی بهتر شود تا بتوانیم از ظرفیت های این دانشگاه به طور بهینه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هم ظرفیت علمی اساتید و هم ظرفیت دانشگاهی از لحاظ کلاس، وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی خالی می ماند. این ظرفیت ها بسیار مناسب تر از بخش غیر دولتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت:واحد قزوین در اکثر رشته های فنی مهندسی و بیشتر رشته های مدیریت دارای مقاطع کارشناسی ارشد است به گونه ای که تعداد آن ها حدودا به 45 رشته می رسد، این رشته ها به دلیل جذابیتی که دارند مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرند، به طور کلی ما امیدواریم عدالت محوری در تخصیص دانشجو صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما امتیازاتی از قبیل تخفیف شهریه، امکانات اقامتی و حضور در مراکز تحقیقاتی برای این افراد در نظر گرفته ایم که می تواند ابزار مناسبی برای رشد دانشجویان باشد. با توجه به اینکه دانشگاه دارای بیش از 9 آزمایشگاه در رشته رباتیک، آزمایشگاه های مناسب در حوزه خودرو و علوم شناختی،مرکز تحقیقات صنعت و ساختمان است داشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از این موارد استفاده کنند.

201

کد خبر: 954784

وب گردی

وب گردی