حذف یک‌شبهٔ رشته «مدیریت رسانه» دانشگاه صداوسیما اقدامی تلافی‌جویانه است

آیا این اتفاق نامبارک، شائبهٔ مهندسی شدن دانشگاه صداوسیما برای تسویه حساب‌های سیاسی را به ذهن متبادر نمی‌کند؟! اهرم فشاری که علاوه بر اهداف فرا متنی خود، حتماً دست‌اندازی خواهد بود بر تغییر مسیر رویهٔ غلط مدیریت فرهنگیِ رسانه‌ها، از جمله سازمان صداوسیما.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما پیرامون تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف رشته‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد صبح امروز بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

گذشته از اینکه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران چقدر در جهت بدل گشتن به «دانشگاهی عمومی» صحیح قدم برمی‌دارد و فارغ از میزان موفقیت دانشگاه صداوسیما، اولاً در مقام یک دانشگاه و دوما به عنوان بازوی تولید نیرو برای سازمان؛ تصمیم عجیب وزارت علوم در حذف یک‌شبهٔ یکی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه صداوسیما را می‌توان اقدامی نسنجیده، غیراخلاقی و تلافی‌جویانه دانست!

«مدیریت رسانه» را از جهات متعددی می‌توان حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین رشته در دانشگاه صداوسیما دانست: سازمان‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای بسیاری با بودجه‌های سنگین و نیروی انسانی فراوان با کارویژهٔ اصطلاحاً فرهنگی-رسانه‌ای وجود دارند که به نظر می‌رسد عدم‌موفقیتشان در خروجی‌ها و محصولات، فقط و فقط ناشی از عدم وجود مدیریت متعهد، متخصص و انقلابی است. فقدان مدیرانی مسلط بر فنّ و تکنیک که مبنای تصمیماتشان اصول اسلام و شرع الهی است. لذا وجود رشته‌ای به نام مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صداوسیما به‌خودی‌خود –و فارغ از کم و کیفِ ارائهٔ آن- مبارک و حائز اهمیت فراوانی است. چراکه سازمان صداوسیما بیش از همه سزاوار و نیازمند تربیت مدیرانی با خصوصیات مذکور به نظر می‌رسد.

چرا اجرای یک مصوبه باید بدین‌صورت اتفاق بیافتد؟

جوانانی که برنامه‌ریزی کرده و وقت خود را با انگیزهٔ کسب تخصص، برای شرکت در آزمون سراسری صرف کرده‌اند، آیا حق نداشتند که قبل از ثبت‌نام و انتخاب رشتهٔ مدّ نظر خود، از حذف آن مطلع شوند؟! آیا در این صورت فرصتِ یافتن برنامه‌ای جایگزین برای وضعیت دانشگاه و تحصیل خود پیدا نمی‌کردند؟! (که لااقل مجبور به انتخاب غیرارادیِ شرکت در خدمت مقدس سربازی، در عوض تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نشوند!)

اگر به هر دلیلی تصمیم بانیان امر عوض شده و بنا بر بازگشت رشته‌های حذف‌شده گرفته شد، با کدام منطق و دلیل سه رشته از نُه رشتهٔ حذف‌شده –از جمله مدیریت رسانه- هنوز به دفترچه انتخاب رشته بازنگشته است!؟

آیا این اتفاق نامبارک، شائبهٔ مهندسی شدن دانشگاه صداوسیما برای تسویه حساب‌های سیاسی را به ذهن متبادر نمی‌کند؟! اهرم فشاری که علاوه بر اهداف فرا متنی خود، حتماً دست‌اندازی خواهد بود بر تغییر مسیر رویهٔ غلط مدیریت فرهنگیِ رسانه‌ها، از جمله سازمان صداوسیما.

آقای دکتر غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما -با تأکید بر بند دوم این بیانیه- خواستار بازگشت رشته‌های محذوف این دانشگاه، خصوصاً رشتهٔ راهبردی «مدیریت رسانه» به گزینه‌های انتخابی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد است. توضیح این نکته ضروری است که در فرصت باقیمانده، تصمیم جنابعالی نشان از اهمیت آیندهٔ تعدادی از جوانان با دغدغه، نزد شما دارد.

203

کد خبر: 954788

وب گردی

وب گردی