برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع اشتغال و حمایت از کالای ایرانی

اولین جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع اشتغال و حمایت از کالای ایرانی با حضور تعدادی از فعالان عرصه تولید و اقتصاد و همچنین اساتید متخصص در عرصه صنعت و اقتصاد در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از واحد هشتگرد به همت بسیج دانشجویی اولین جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع اشتغال و حمایت از کالای ایرانی با حضور تعدادی از فعالان عرصه تولید و اقتصاد و همچنین اساتید متخصص در عرصه صنعت و اقتصاد در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد .

در ابتدای نشست مهندس جواد اسحاقی فعال اقتصادی که در سابقه کاری خود ریاست اداره کار و امور اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ را داشت و در حال حاضر در عرصه تولید و اشتغال فعالیت دارد گفت از اشتغال تعاریف متعددی در دنیا وجود دارد به این صورت که استاندارد جهانی روزی 8 ساعت کار در آسیا 32 ساعت کار در هفته و در سایر جاهای دیگر اعداد و ارقام متفاوت است .

وی افزود یکی از مشکلاتی که در زمینه اشتغال در کشور ما وجود دارد بحث ناپایداری شغل و اشتغال است حال در واکاوی این ناپایداری اشتغال به مولفه هایی برمیخوریم یکی از مهمترین مولفه ها ضعف مدیریت هم در نهاد های دولتی ناظر و هم در بخشی از شرکت های خصوصی و تا زمانی که این مولفه مهم که بسیار نیز تاثیر گذار است حل نگردد قطعا مسئله اشتغال ناپایدار نیز حل نخواهد شد .

مهندس اسحاقی گفت برای حل اشتغال ناپایدار بایستی رابطه دانشگاه با صنعت که در کشور ما بیشتر در قالب شعار است و عملیاتی نشده تقویت گردد تا مدیران و کاشناسان و تکنیسین هایی که وارد عرصه صنعت می شوند دارای علم تخصصی بوده و فرآیند تولید را با مدیریت اصلاح نمایند اما در دانشگاه ها نیز مشکلاتی وجود دارد به این صورت که در سرفصل برخی از رشته های دانشگاهی در توجهی به ارتباط رشته با صنعت نشده و این آسیب نیز بایستی توسط آموزش عالی برطرف گردد .

در ادامه مهندس کرد مدیر یکی از شرکت های تولید قطعات برقی در شهر صنعتی هشتگرد گفت پتانسیل های خوبی جهت تولید در شهر صنعتی هشتگرد با توجه به دسترسی آسان برای حمل و نقل و منابع اولیه وجود دارد اما مشکلی که تولید را امروزه تهدید می کند بحث قاچاق کالای بی رویه بوده که همین امر برخی از تولید کنندگان را دچار مشکل کرده است .

دکتر همایون کنعانی عضو هیات علمی گروه مکانیک واحد گفت تلاش ما در گروه مکانیک این است که دانشجویانی با تراز استفاده در صنعت تربیت نماییم اما این کار با موانعی مواجه است که این موانع هم در سرفصل دروس دانشگاهی و هم در تعاملات صنعت با دانشگاه می باشد .

در ادامه دانشجویان حاضر در جلسه فراخور مطالب ارائه شده توسط سخنرانان سوالاتی را طرح و پاسخ های خود را از سخنرانان دریافت نمودند .

202

کد خبر: 954812

وب گردی

وب گردی