دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نقل و انتقال از امروز درخواست دهند

ثبت‌نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی از امروز 20 خرداد 97 آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تکریم و رفاه حال دانشجویان دختر از امروز آغاز شده و تا 15 تیر ماه 97 ادامه دارد. دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه منادا به نشانی https://www.monada.iau.ir و پس از مطالعه مندرجات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

واحدهای دانشگاهی موظف هستند به شیوه‌های مقتضی از جمله اعلام در سامانه آموزشی،‌ نصب اطلاعیه در تابلو اعلانات و غیره درباره تاریخ نقل و انتقال دانشجویی به دانشجویان اطلاع‌رسانی کنند و یادآور شوند که ثبت درخواست تنها از طریق سامانه منادا امکانپذیر است. برای راهنمایی صحیح دانشجویان ضمن ارائه مشاوره از سوی مسئولان مربوط، مفاد شیوه‌نامه و الحاقیه میهمانی دائم دختران دانشجو باید در معرض دید دانشجویان قرار گیرد.

به منظور اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج، در رشته‌ محل‌های دانشگاهی برای متقاضیانی که در نیمسال نخست سال تحصیلی 97-98 از طریق ضابطه میهمانی همترازی در سامانه منادا ثبت درخواست خواهند کرد، واحدهای دانشگاهی موظفند حداکثر تا روز 10 تیر با مراجعه به سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی، نسبت به اعمال ظرفیت پیشنهاد ورودی و خروج در هر رشته اقدام کنند.

محدودیت شمار دانشجویان ورودی و خروجی در هر واحد دانشگاهی بر اساس ظرفیت‌های اعلامی واحد دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود. در صورت ثبت نشدن ظرفیتها در موعد مقرر، حداکثر ظرفیت ورود و خروج برای واحدهای دانشگاهی ثبت خواهد شد.

طبق بند 4 همین بخشنامه، واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد باید روند اجرایی پاسخگویی را پس از دریافت درخواست دانشجو از طریق سامانه، حداکثر طی 72 ساعت انجام دهند.

مسئولیت احراز شرایط عمومی شیوه‌نامه، بررسی مسائل آموزشی، منع ادامه تحصیل و مدارک تائید شده در سامانه آموزشی برعهده مرجع تایید کننده است. به همین دلیل لازم است پیش از تایید هر مرحله از روند رسیدگی به درخواست،‌ پیشینه آموزشی و مدارک مربوطه بررسی شود. درباره ابلاغیه‌های صادره از سازمان مرکزی دانشگاه، بررسی منع آموزشی و ادامه تحصیل بر عهده واحد دانشگاهی است و در صورت مغایرت با ضوابط آموزشی، باید پیش از هر گونه اقدام، مراتب به اداره کل دانشجویی منعکس شود.

همچنین واحدهای دانشگاهی موظف هستند تا پیش از شروع نیمسال تحصیلی نسبت به تسویه حساب با دانشجو اقدام کنند. میهمانی دائم شامل هزینه جبرانی نخواهد بود.

با توجه به شیوه پرداخت شهریه دانشجویان در رشته‌های خودگردان،‌ برای دانشجویان میهمان، 50 درصد شهریه سالیانه به واحد مقصد و 50 درصد دیگر باید به حساب واحد مبدا واریز می‌شود.

دانشجویان متقاضی میهمانی که در واحد مقصد، فقط تمدید پایان‌نامه و یا امتحان جامع دارند باید تمامی شهریه خود را به واحد مقصد پرداخت کنند و سهمی از شهریه ثابت به واحد مبدا تعلق نمی‌گیرد.

203

کد خبر: 954818

وب گردی

وب گردی