چشم  ترسان ژاپن به شهر شیرها

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که خروجی نشست سنگاپور و هرگونه عقب نشینی آمریکا از شبه جزیره کره می تواند، افزایش قدرت چین را در پی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که تسلیم شدن آمریکا در مقابل کره شمالی یا دادن هرگونه امتیاز مثبت به این کشور، ممکن است تعادل قدرت در شرق آسیا را از بین ببرد.

وی در ادامه افزود که عقب نشینی نظامی از کره جنوبی، توکیو را در خط مقدم مقابله با رشد روزافزون چین، تنها خواهد گذاشت.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، به نقل از "آبه" اظهار داشت که هرگونه خروج نیروهای ایالات متحده از شبه جزیره کره به نفع چین خواهد بود.

این منبع افزود که نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است که هرگونه خروجی حاصل از نشست سران آمریکا و کره شمالی، نشان می دهد که ژاپن باید به فکر ادامه حیات نظامی بدون همراهی آمریکا باشد.

توکیو اخیرا تلاش هایی را برای متعادل سازی قدرت چین انجام داده و متحدان منطقه ای مانند استرالیا و هند را با خود همسو ساخته است؛ تلاش های این کشور در راستای کاهش تنش ها با پکن تلاش های دیپلماتیکی را انجام داده است.

قرار است نشست بین رهبران کره شمالی و آمریکا در روز 12 ژوئن(سه شنبه) در سنگاپور برگزار گردد.

گفتنی است که در گذشته بریتانیا، سنگاپور را سنگر تسخیرناپذیر اقیانوس هند لقب داده بود با هجوم ژاپنی ها از شمال مختل گردید و این کشور از سال ۱۹۴۲ به مدت 3.5 سال در اشغال ژاپن بود تا این که در ۹ اوت ۱۹۶۵ دولت سنگاپور استقلال کامل خود را اعلام کرد.

کد خبر: 954838

وب گردی

وب گردی