درآمدزایی سالانه 5 میلیارد دلار با توسعه میدان‎های غرب کارون

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه با توسعه سریع و هدفمند توانستیم سالانه حداقل ۵ میلیارد دلار به درآمد های نفتی از محل تولید میدان های نفتی غرب کارون بیافزاییم، افزود: مدیرعامل پیشین شرکت متن با تدابیر درست و همکاری همه دست اندرکاران امور توسعه ای را به خوبی پیش برد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی کاردر عصر دیروز (شنبه، ۱۹ خرداد ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، از اهمیت مسئولیت‎های این شرکت گفت و افزود: در یکی دو سال اخیر، نفت تولیدی غرب کارون، حداقل پنج میلیارد دلار درآمدزایی سالانه برای کشور به همراه داشته است.

کاردر با اشاره به ظرفیت تولید ۷۰ هزار بشکه‎ای غرب کارون در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، به ظرفیت امروز تولید نفت در این منطقه عملیاتی که به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، اشاره کرد و افزود: ما در شرکت متن با گرفتاری‎های تاریخی مواجه بودیم که غالب آن به زمان تحریم‎ها و قبل از توافق برجام برمی‎گشت؛ مدیران وقت نیز ناچار بودند برخی اقدامات را متناسب با شرایط موجود انجام دهند و نمی‎توان همه تقصیرها را متوجه آنان دانست. در آن زمان، رویکرد اصلی حرکت به سمت اجرای طرح‎ها در قالب قراردادهای بیع‎متقابل بود که عملیاتی نشد و مسیر به سمت اجرای پروژه‎ها در قالب EPC رفت اما در نهایت پروژه‎ها با E و P و C مستقل پیش رفتند.

او با اشاره به طرح‎ها و پروژه‎های مهمی که در شرکت متن دنبال می‎شود، ادامه داد: انتظارات زیادی از این شرکت وجود دارد و به ویژه عامل «زمان» باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کاردر ضمن قدردانی از زحمات سیدنورالدین شهنازی‎زاده، برای تورج دهقانی به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت آرزوی موفقیت کرد و حضور رضا دهقان را نیز در راس هیئت مدیره این شرکت مغتنم دانست و ابراز امیدواری کرد که این حضور، منشا تزریق ایده‎ها و مبانی جدید به شرکت متن باشد.

بر اساس این گزارش، تورج دهقانی با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت جایگزین سیدنورالدین شهنازی‎زاده شده و مجمع عمومی عادی شرکت متن نیز رضا دهقان را به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت انتخاب کرده است.

402

کد خبر: 954845

وب گردی

وب گردی