ارزانی برق، انگیزه های اقتصادی مدیریت مصرف را از بین می برد

مدیر عامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: قیمت پایین برق در ایران انگیزه های اقتصادی را برای مدیریت مصرف از بین می برد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: اگر مشترکان برق بدانند با مدیریت مصرف انرژی می توانند روی اقتصاد خانواده اثر بگذارند، به طور حتم به آن سمت حرکت می کنند اما با وجود قیمت پایینِ برق، این انگیزه از مشترکان گرفته می شود.

او ادامه داد: با این حال، در مدیریت مصرف بیشتر بر انگیزه های فرهنگی تمرکز داریم.

مدیر عامل توانیر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت برق امسال باز هم تغییر می کند؟ گفت: دولت برنامه ای برای این ماجرا ندارد.

هیات وزیران از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در مصوبه ای تعرفه های آب و برق را هفت درصد افزایش داد؛ نرخ هایی که همچنان فاصله عمیقی با قیمت های تمام شده دارند.

قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق اکنون یک هزار و 100 ریال است که تا پیش از تصویب هیات وزیران متوسط فروش هر کیلووات ساعت660 ریال بود که با افزایش کنونی، 46 تومان به آن اضافه شد.

به عبارتی دیگر، با اینکه قیمت برق هفت درصد افزایش یافته است، وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت برق 400 تومان مابه التفاوت پرداخت می کند.

مدیر عامل توانیر اظهار داشت: پارسال در زمان پیک (اوج مصرف) مصرف برق چهار هزار مگاوات مدیریت شد؛ امسال مدیریت 6 هزار مگاوات برنامه ریزی شده است.

به گفته او، این مدیریت مصرف با بکارگیری روش هایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری و خانگی انجام می شود.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 954862

وب گردی

وب گردی