مدیران برای مدیریت بحران در دسترس باشند

استاندار بوشهر گفت: به منظور مدیریت مطلوب بحران‌های احتمالی ناشی از خشکسالی و گرمازدگی، انتظار داریم مدیران در دسترس بوده تا در مواقع ضرورت امکان برقراری ارتباط و رفع مشکل وجود داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، به بحران آب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها برای رفع بحران آب در استان استفاده کنیم تا مشکلات این بخش به ویژه در تابستان برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب در استان بوشهر گفت: بوشهر جغرافیای خشکی دارد و این یک حقیقت است اما برای رفع بحران آب اگر همه امکانات را هم بسیج کنیم هیچ‌کدام از آب شیرین‌کن‌های در دست اجرا در تابستان امسال وارد مدار نمی‌شود لذا باید شرایط موجود را مدیریت کنیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: فردا در وزارت نیرو با حضور مدیران استانی بخش آب، موضوع بحران آب در استان بوشهر پیگیری خواهد شد.

اصلاح الگوی مصرف آب

گراوند افزود: برای مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب از رسانه‌ها، علما و روحانیت درخواست داریم در این زمینه آگاهی بخشی به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب به گفتمان فراگیر تبدیل شود، اظهار داشت: مدیران اجرایی هم باید با حضور در رسانه ملی موضوع بهبود الگوی مصرف آب را مطرح کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در موضوع مصرف آب باید احساس مسئولیت داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به مشکلات عمده در تامین آب به ویژه اینکه بخش عمده ای از آب استان بوشهر از منابع خارج استانی تامین می‌شود، باید وابستگی آب استان به منابع آبی خارج استان کم کنیم.

گراوند در مورد تغییر ساعت کاری ادارات به هدف کاهش مصرف برق هم گفت: به منظور کاهش مصرف برق در ادارات، ساعت کاری ادارات استان از فردا از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ خواهد بود و بیمارستانها و مراکز خدماتی از این مصوبه مستثنی هستند.

مدیران برای مدیریت بحران در دسترس باشند

وی با تاکید بر خاموشی وسائل برقی در ساعت غیر اداری بیان کرد: مسئولیت نظارت و پیگیری مصرف برق ادارات در خارج از ساعت اداری با مدیران است و شرکت توزیع برق مکلف است برق هر اداره‌ای که در این زمینه صرفه جویی نکرد را قطع کند و تا زمانی که بنده اجازه ندادم برق اداره مربوطه وصل نخواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مدیران آب استان در صورتی که نیاز به تانکر آب داشتند، تانکر اجاره کنند اما موظف هستند به تانکرهای آب دستگاه GPS نصب کنند.

گراوند یادآور شد: به منظور مدیریت مطلوب بحران‌های احتمالی ناشی از خشکسالی و گرمازدگی، انتظار داریم مدیران در دسترس بوده تا در مواقع ضرورت امکان برقراری ارتباط و رفع مشکل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در نخیلات آبپخش و همکاری خوب شهرداری‌ها در اطفا حریق گفت: وضعیت امکانات آتش‌نشانی‌ها در سراسر استان باید بررسی شود و در این زمینه هیچ قصوری از سوی شهرداری ها پذیرفته نیست.

ممنوعیت استفاده از آب شرب برای فضای سبز

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه آب شرب برای مصرف فضای سبز از سوی شهرداری‎‌ها ممنوع است، گفت: هر شهرداری که این مصوبه را اجرا نکند و برای فضای سبز شهری از آب شرب استفاده کند به مقام قضایی معرفی شود.

گراوند با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ترویج صرفه جوبی در آب اضافه کرد: مدیران آب استان و حوزه سیاسی استانداری زمینه تشکیل جلسه مشترک با سازمان های مردم نهاد با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب وبرق فراهم کرده و مشابه این نشست از سوی فرمانداری ها هم انجام شود.

وی بیان داشت: در موضوع صرفه جویی در مصرف برق، اداراتی که ژنراتور دارند در زمان پیک مصرف برق از ژنراتورهای موجود خود استفاده کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: در مورد برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و برق باید طبق مصوبه مجلس عمل شود و همه مکلف هستند در این زمینه، مصوبه مجلس را اجرایی کنند.

900

کد خبر: 954948

وب گردی

وب گردی