ارتقا غنی سازی تا 190 هزار سو حداقل نیاز ماست

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:غنی سازی تا 190 هزار سو حداقل نیاز ما در غنی‌سازی صنعتی است که پاسخ یک نیروگاه را می‌دهد به اضافه راکتورهای تحقیقاتی که داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم سالگرد شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد؛ وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر دستور رهبر انقلاب برای ارتقاء غنی سازی تا 190 هزار سو اظهار داشت: این عدد حداقل نیاز ما در غنی‌سازی صنعتی است که پاسخ یک نیروگاه را می‌دهد به اضافه راکتورهای تحقیقاتی که داریم.

وی افزود: در این زمینه کارهایی انجام شده و یک بخشی از آن ارائه شده است؛ البته بخش‌هایی که با برجام منافاتی ندارد،‌ مهمترین اقدام سالن مونتاژ سانتریفیوژ است که یکی بخشی از آن در گفت‌وگوی ویژه دیده شده و این ظرفیت را همانطور که آقای صالحی گفت زیر یکسال به ظرفیتی که مورد نظر ما است برساند.

کمالوندی تاکید کرد: ما بر اساس دستورات کلی ارشد نظام عمل می‌کنیم و فعلا نظر محترم رهبر انقلاب این است که در چارچوب برجام اقدام شود اما اگر قرار باشد از برجام خارج شویم، آن وقت ظرفیت‌های واقعی کشور را خواهند دید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئله تروریسم و گروه های ترویستی گفت: کثیف‌ترین کار ممکن این است که روش‌های ناجوانمردانه‌ای برای رسیدن به اهدافشان متوسل می‌شوند، یکسری تروریست‌هایی هستند که مست شده‌اند و از خودشان اراده‌ای ندارند ولی در عین حال دست کشورهای ابرقدرت قرار می‌گیرند و بازیچه دست آنها هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایران در شرایطی است که به راحتی می‌تواند از خودش دفاع کند و این عملیات‌های تروریستی هم کما اینکه دیده‌ایم به نتیجه نرسیده‌اند و پاسخ خوبی هم داده‌ایم به هر حال از این جریانات تروریستی در دنیا سوء استفاده می‌شود و باید تلاش کنیم روش‌هایی را در دنیا جاری و ساری کنیم که بتواند توسط دنیا محکوم شود و ساز و کارهای بین‌المللی هم باشد که بتواند محدود کند و تروریست‌ خوب و بد تقسیم نکنند.

کمالوندی در پایان اذعان داشت: سایت فردو تا زمانی که در برجام هستیم به همین شکلی که است می‌ماند اما در صورت خروج برجام برنامه‌هایی برای فردو داریم.

302

کد خبر: 954961

وب گردی

وب گردی