آموزش مهار بداخلاقی  در یک کتاب

«من خوش اخلاقم» نوشته دبی واگن باخ با ترجمه خورشید همتی آهویی با خردسالان درباره مهار بدخلقی و افکار منفی سخن می گوید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از انتشارات فنی ایران ( کتاب های نردبان)، کتاب «من خوش اخلاقم» روایت پسر پنج ساله ای است که با آغاز روز افکار منفی را با خود حمل می کند. این افکار برای او شعر می خوانند و او را به بداخلاقی وامی دارند. کتاب روایت یک روز از زندگی این پسر و شیوه عملکرد اوست. درنهایت او چیزهایی را از دست داده و چیزهایی را به دست می آورد. اما حالا با بحران بزرگی روبروست که والدین در حل آن به یاری اش می شتابند.

براین اساس اشعار و جملات خنده دار و کودکانه راه های ساده و سرگرم کننده ای را برای تغییر حال بد کودکان در اختیار آنها قرار می دهد. در انتهای این کتاب و در بخش سخنی با بزرگترها نیز به قلم دکتر مری لامیا با تعاریف و راهکارهایی برای والدین و مربیان روبرو می شویم. آنها یاد می گیرند در مهار این رفتار چگونه به خردسالان کمک کنند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«فکرهای منفی ( کوچولوهای بداخلاق) مثل ابرهای سیاه که جلوی نور خورشید را می گیرند بالای سر من شناور شدند. افکار تیره و تار جای افکار شاد را می گرفتند. بعد چشمم به کاسه ی آش افتاد.ولی با اخم سرم را برگرداندم.خب، آش نمی خواستم. ولی مامان آن را درست کرده بود.»

تصویرگری جذاب این کتاب را استیو مک برعهده داشته است.

این کتاب با خرید حق نشر وارد بازار کتاب ایران شده است و ۵ هزار تومان قیمت دارد.

502

کد خبر: 954970

وب گردی

وب گردی