مردم، به مدیران عملگرا نیاز دارند

استاندار البرز گفت: مردم، به مدیرانی عملگرا نیاز دارند و بخشنامه ها باید جنبه عملیاتی داشته باشند و اجرای نمادین طرح هایی همچون میز خدمت فاقد ارزش و اعتبار است.


به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، محمدعلی نجفی با اشاره به این که میز خدمت از ابتدای ماه آینده در تمامی ادارات فعال خواهد بود افزود: میز خدمات به معنای حقیقی خود باید در جهت صیانت از حقوق شهروندی به مردم خدمات ارائه دهد و این موضوع جنبه نمادین ندارد.
وی با اشاره به اینکه میز خدمت بخشی از اهداف صیانت از حقوق شهروندی است گفت: از این طریق می توان با تجمیع خدمات، مطالبات ارباب رجوع را محقق کرد.
استاندار البرز ادامه داد: مردم، به مدیرانی عملگرا نیاز دارند و بخشنامه ها باید جنبه عملیاتی داشته باشند و اجرای نمادین طرح هایی همچون میز خدمت فاقد ارزش و اعتبار است.
نجفی گفت: شرح اقدامات و حوزه وظایف میز خدمت باید شفاف سازی شده و به طور حقیقی در تسریع روند امور خدمات به مردم تاثیرگذار باشد.
وی افزود: برای جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع، نظام اداری در دستگاه های اجرایی باید هدفمند شود، یازده بند در مصوبات حقوق شهروندی در بخش اداری لحاظ شده که میز خدمت از جمله آنها است.
وی گفت: مصوبات حقوق شهروندی بسیار مهم است و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.
استاندار البرز در ادامه اضافه کرد: پنجره واحد بخشی از میز خدمت است و در نظام اداری باید با شفاف سازی هرچه بیشتر در ارایه خدمات بهینه به مردم همت داشت.
وی ادامه داد: لازم است دستگاه های اجرایی به وظایف خود در قبال مردم هرچه بیشتر عمل کنند.
نجفی افزود: میزخدمت در ادارات و سازمان ها باید با حضور خبره ترین کارشناس اداره شود چرا که متصدی این میز باید به تمامی خدمات سازمان اشراف کافی داشته و پاسخگو باشد.
استاندار البرز با بیان اینکه نظارت بر میز خدمت مورد تاکید است اضافه کرد: این امکان بخشی از اهداف پنجره واحد محسوب می شود که به جد درصدد اجرایی شدن آن هستیم.
وی گفت: دستگاه ها باید فرایندهای اداری خود را بدرستی احصا کرده و در قالبی تعریف کنند که بتوان از طریق آن در کمترین زمان ممکن خدمات تجمیع شده را به ارباب رجوع ارائه کنند.
نجفی با تاکید بر ضرورت روانسازی خدمات در ادارات و دستگاه ها افزود: سرگردانی ارباب رجوع در اتاق های ادارات و دستگاه ها تبعات خوبی در پی ندارد.
وی در حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی نیز گفت: بر این اساس موضوع حجاب و عفاف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که تاکید می شود طبق بخشنامه ها در این خصوص با جدیت اقدام شود.

900

کد خبر: 954985

وب گردی

وب گردی