ادامه حملات توییتری ترامپ به کانادا

رییس جمهور آمریکا بعد از پس گرفتن امضایش در بیانیه پایانی گروه 7 طی رشته توییت هایی ادامه دار، به جنگ لفظی با کانادا دامن زده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بعد از اتمام نشست گروه 7 امضای خود را از پای بیانیه پایانی این گروه پس گرفت و اعلام کرد که اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مورد وضع تعرفه از سوی آمریکا احمقانه بوده است.

ترامپ طی توییتی جدید نوشت:" اگر تجارتی به حالت دوجانبه نباشد از حالت عادلانه به تجارتی احمقانه تبدیل خواهد شد و ادامه رفتار ترودو به این منوال آسیب زننده خواهدبود. "

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که سیاست تجاری کشورهای خارجی با آمریکا غیرمنصفانه است.

وی طی توییتی دیگری نوشت: " چرا من به عنوان رییس جمهوری ایالت متحده آمریکا به کشور های دیگر اجازه دهم که همچنان با آمریکا تجارت داشته باشند درحالی که کشاورزان و کارگران ما باید هزینه های غیرمنصفانه ای را بپردازند."

ترامپ که شب گذشته از کانادا عازم سنگاپور شد، در توییتی از داخل هواپیما، نخست وزیر کانادا را شخصی "ضعیف و غیر قابل اعتماد" توصیف کرد.

وی در توییتی دیگر نوشت:"با عرض پوزش، ما نمی توانیم دوستان یا دشمنانمان را مجاز به استفاده از سود تجارت بیشتر کنیم. زیرا اولویت اول کارگران آمریکایی هستند."

رییس جمهور آمریکا طی این توییت ها علاوه بر هدف قرار دادن ترودو برخی از متحدین ناتو را نیز در مورد مسائل مربوط به کسری تجاری آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه، گفت که "جلسه گروه 7 در کانادا پیچیده و نا امید کننده است."

نشست سران «جی هفت» متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا،روز گذشته با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.
این بیانیه که در ابتدا اعلام شد رئیس جمهوری آمریکا هم آن را امضا کرده، به انتقاد از سیاست‌های تجاری «حمایت‌گرایانه» پرداخته است.

کد خبر: 955066

وب گردی

وب گردی