ژوژمان طراحی دوخت و لباس در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار شد

ژوژمان درس«ارائه کار نهایی دانشجویان» رشته تکنولوژی و طراحی دوخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد میانه، لیلی صفریانی مدرس رشته طراحی دوخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان این مطلب گفت: دانشجویان هنر و رشته طراحی دوخت، برای ارائه آثار خود در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هنر آثار خود را ژوژه می کنند و به قضاوت استادان قرار می دهند.

صفریانی ادامه داد: همیشه این قضاوت ساعت ها در دانشگاه های هنر به طول می کشد و سرانجام استاد مربوطه نمره ای را برای این واحد درسی که در طول یک ترم با دانشجویان خود داشته، ارائه می دهد.

مدرس رشته طراحی دوخت واحد میانه، در خصوص هدف از برگزاری این ژوژمان گفت: رسیدن به یک طرح اسلیمی و پیاده کردن نقوش های مهندسی بر روی طرح های لباس امروزی که با ایده دانشجوی طراح، اصلی ترین هدف برگزاری این ژوژمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این ژوژمان دانشجویی، طرح رنگ در طراحی لباس، طراحی لباس محلی آذربایجان، طراحی لباس با ایده گرفتن از نقوش اسلیمی، اصیل و محلی ایرانی و طرح نقشه ای از نقوش مهندسی دیده می شود.

صفریانی ادامه داد: با به روی آوردن نقش رنگ در خود لباس و طراحی لباس، یکی از مهمترین اصل در موقعیت های اجتماعی، فرهنگی و ... است که این موضوع را دانشجویان این واحد دانشگاهی، در طراحی لباس تحت عنوان ژوژمان بیان کردند.

استاد رشته طراحی دوخت، برگزاری ژوژمان دراین رشته را برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید به صورت حرفه ای تر به موضوع پرداخته شود، زیرا دانشجویان، هنگام ارائه کار، انگیزه و اشتیاق بیشتری از خود نشان می دهند.

ژوژمان درس ارائه کار نهایی دانشجویان رشته تکنولوژی و طراحی دوخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با عناوین درسی چون سوزن دوزی سنتی، کار روی مانکن، شیمی رنگ، طراحی و چاپ پارچه، چاپ سنتی و باتیک، هنرهای سنتی، هندسه نقوش، رنگ در طراحی لباس و طراحی الگو و دوخت آن با شرکت دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی طراحی و دوخت و با حضور جمعی از دانشجویان علاقه مند در محل سالن کارگاه طراحی و دوخت محوطه دانشگاه برگزار شد.

202

کد خبر: 955078

وب گردی

وب گردی