به دنبال فعال کردن دانشگاه هنر رضوی در مشهد هستیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به دنبال فعال کردن دانشگاه هنر رضوی در مشهد هستیم زیرا در کشور دانشگاه‌های هنر بسیاری وجود دارد اما دانشگاه هنر با پسوند رضوی اقتضائات و الزاماتی دارد که این دانشگاه باید از آن برخوردار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در دیدار با جمعی از هنرمندان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی برای ایفای رسالت‌های عظیم فرهنگی و تبلیغی خود نیازمند روش‌های مختلف انتقال مفاهیم است که یکی از اثرگذارترین آن‌ها استفاده از ابزار هنر است.

وی ️ خاطرنشان کرد: هنرهای تصویری و نمایشی در عمق بخشی به باورهای دینی نسل جوان کشور تأثیرگذار است، البته نباید به هر قیمتی به دنبال جذب مخاطب بود و نگاه سکولار را به هنر وارد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ️تولید آثار هنری با مضامین اسلامی و تربیتی در پرورش صحیح و تعمیق سبک زندگی اسلامی برای جامعه بسیار مؤثر است و باید اتاق فکر مستندسازی، فیلم سازی و معماری در آستان قدس رضوی با استفاده از تجربیات و عضویت جمعی از متخصصان و هنرمندان تشکیل شود تا ضمن حمایت از این هنرها، بستری مناسب برای فعالیت هدفمند برای خلق آثار فاخر و مرتبط با رسالت‌های آستان قدس رضوی باشد.

رئیسی ادامه داد: گاهی در قالب یک اثر هنری مفاهیم عالی و فاخری منتقل و بر جان مخاطب می‌نشیند که شاید ده‌ها تریبون قادر به انتقال آن‌ها نباشد، در واقع هنر ، منبری اثرگذار برای انتقال ارزش های اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: آستان قدس رضوی، تأسیس و فعال کردن مؤسسه هنری با حضور هنرمندان متعهد و فرهیخته را یکی از مأموریت‌های خود می‌داند.

تولیت آستان قدس تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا تمام هنرمندان دلداده به حضرت رضا(ع) بتوانند آثار فرهنگی و هنری خود را در جوار بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) به ظهور و بروز برسانند.

رئیسی ادامه داد: به دنبال فعال کردن دانشگاه هنر رضوی در مشهد هستیم زیرا در کشور دانشگاه‌های هنر بسیاری وجود دارد اما دانشگاه هنر با پسوند رضوی اقتضائات و الزاماتی دارد که این دانشگاه باید از آن برخوردار باشد.

وی گفت: تلاش داریم به نام امام رضا(ع) انجمن ادبی رضوی در استان‌های کشور تشکیل شود تا مشوقی برای شاعران و سراینده‌های اشعار رضوی باشد ، همچنین بنا داریم یکی از اماکن متبرکه حرم مطهر را به نحوی که مزاحمتی برای زائران نداشته باشد به شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اختصاص دهیم.

900

کد خبر: 955081

وب گردی

وب گردی