مردم  برای دریافت خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه بایدمطالبه‌گر باشند

یک دندانپزشک با اشاره به تغییر نگرش مردم نسبت به دهان و دندان هایشان گفت: تغییر نگرش مردم جز با آموزش به موقع محقق نمی‌شود و می ‌بایست مطالبه مردم را از دریافت خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه و سلامت محور بالا ببریم.

به گزارش ایسکانیوز دکتر مژگان پلاشی دندانپزشک و پریسپتورشیپ دندانپزشکی کودکان در آستانه برگزاری همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: یکی از دغدغه های اصلی من چگونگی حفظ سلامت و زیبایی دندان بوده است. این سلامتی و زیبایی از جمله نعمت هایی است که هنگامی که از دستش می‌دهیم، به دست آوردنش بسیار دشوار است.

وی افزود: من دوره های متعددی را در این باره دیده ام و با نگرش اساتید مختلف آشنا شدم و در پایان تمامی این دوره های علمی به این نتیجه رسیدم که حفظ زیبایی اولیه دندان ها بسیار مهمتر از آن است که افراد بخشی از این زیبایی را از دست بدهند و دندانپزشک بخواهد با در اختیار داشتن بهترین مواد و تجربه‌ی لازم بخشی از این زیبایی را به شما برگرداند.

این دندانپزشک ادامه داد: مهمترین رسالت ما چگونگی حفظ زیبایی و سلامت دندان‌هاست که در تلاش هستیم با اطلاعات و ارائه خدمات مناسب، آگاهی مردم را بالا برده و به دنبال آن تغییر نگرش و رفتار را در آنها شاهد باشیم.

پلاشی گفت: کنگره های مختلفی که در این خصوص از سوی انجمن ها و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود نیز می تواند کمک شایانی به ارتقاء سلامت دهان و دندان کند.

باید مردم را نسبت به دهان و دندان های شان عوض کنیم و این موضوع جز با آموزش به موقع و صحیح محقق نمی ‌شود

دبیر کانون پزشکان منظقه 4 اداره سلامت شهرداری تهران گفت: اساس کار ما آموزش، پیشگیری و ارتقاء سلامت مردم است. ما مستقیماً با مردم در ارتباط هستیم و راحت‌ تر اطلاعات لازم و ضروری را به جامعه انتقال می‌دهیم.

پلاشی گفت: باید مردم را نسبت به دهان و دندان های شان عوض کنیم و این موضوع جز با آموزش به موقع و صحیح محقق نمی ‌شود و باید مطالبه مردم را از دریافت خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه و سلامت محور بالا ببریم به گونه ای که مردم وارد مطب‌ها شوند و درخواست خدمات دندانپزشکی پیشگیری را داشته باشند. امیدوارم که در این مسیر قرار بگیریم و بتوانیم به ارتقاء سلامت شهروندان مان کمک کنیم.

همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۲۷ تا ۲۹ تیر ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

700

کد خبر: 955166

وب گردی

وب گردی