در شرایط کنونی خروج از توافقنامه  یک طرفه برجام منافع بسیاری برای ایران دارد

رئیس بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات، خروج از برجام را در شرایط کنونی، جلوگیری از ضرر دانست و گفت: خروج ایران از برجام در شرایط کنونی، منافع بسیاری در مقابل ماندن در چنین توافقنامه یک طرفه‌ای دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر یعقوب زراعت‌کیش رئیس بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات با اشاره به شرایط حال حاضر برجام گفت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که هم محدودیت‌های هسته‌ای پابرجا است و هم تحریم‌ها مستحکم‌تر شده‌اند نیاز به تدبیری زودهنگام در قبال برجام فرا رسیده باشد.

وی ادامه داد: علی‌رغم ماندن کشورهای اروپایی در برجام، با اعمال تحریم‌های آمریکایی، ما دستاورد چندانی از نظر اقتصادی نخواهیم داشت و با خروج کشورهای اروپایی نیز تفاوت آنچنانی نسبت به وضعیت فعلی رخ نخواهد داد، بنابراین نباید زمان را از دست داد.

دکتر زراعت‌کیش افزود: شاید بهترین اقدام در راستای منافع ملی آن بود که رئیس جمهور محترم دقایقی بعد از خروج آمریکا از برجام، با اقتدار تمام خروج کشورمان از برجام را اعلام می‌کرد، چراکه حتی خروج ایران از برجام در شرایط کنونی، گرچه منافع بسیاری در مقابل ماندن در چنین توافقنامه یک طرفه‌ای دارد، اما خسارت‌های خروج در شرایط فعلی بسیار بیشتر از خروج در همان ساعات اولیه بدعهدی آمریکایی ها است.

وی با بیان اینکه جلوی ضرر را در هر زمانی بگیریم منفعت است و تنها راه خروج از برجام است، ادامه داد: بدیهی است اگر در همان روز اول از این توافق یک طرفه، خارج می‌شدیم، حتی برای طرف‌های غربی و سایر کشورهای جهان تعجب آور نبود و آن‌را حق ایران می دانستند. اما در شرایط فعلی با این کار خروج از یک توافق 5 عضوی خواهد بود و ظاهرا نقض یک توافق بین المللی محسوب می‌شود.

کد خبر: 955185

وب گردی

وب گردی