اعتصاب کامیون داران خواسته مسئولان بود/ آخوندی به مشکلات رانندگان رسیدگی نکرد

رئیس انجمن رانندگان مسافربری با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در حوزه حمل و نقل به دلیل عدم رسیدگی به خواسته رانندگان توسط آخوندی بود، گفت: مسئولان خود با زبان بی زبانی به ما اعلام کردند، اعتراض کنید تا به مشکلات شما رسیدگى شود.

غلامرضا خادمی زاده، رئیس انجمن رانندگان مسافربری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اعتراضات اخیر کامیون‌داران گفت: بعد از اعتراضات کامیون‌داران و عدم سرویس‌دهی از سوی آن‌ها، روز شنبه پنجم خردادماه تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل به دفتر وزیر راه دعوت شدند که این جلسه 5 ساعت به طول انجامید و صحبت‌های زیادی در این جلسه با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت.

او در ادامه بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا با توجه به حساسیت موضوع کامیون‌داران، کارگروهی با حضور حوزه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان راهداری و نمایندگان 3 تشکل کشوری (کانون انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای کشور، انجمن صنفی کامیون داران کشور و کانون انجمن های بخش مسافرتی) تشکیل و قرار بر حضور 3 نفر از اعضای هر گروه در کارگروه شد.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری به ادامه برگزاری جلسات اشاره و بیان کرد: روز یکشنبه عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، نمایندگان تشکل های صنفی، نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راه را برای توبیخ مشکلات پیش آمده به کمیسیون اجتماعی دعوت کرد که در این جلسه پلیس‌راه مشکلات خود را با سازمان بازگو و سازمان هم به طور کامل پاسخگوی مسائل مطرح شده از سوی پلیس راه بود.

خادمی زاده خاطرنشان کرد: در این جلسه نماینده سازمان راهداری برخی از مسایل را با پلیس راه مطرح کرد که پلیس راه قادر به ارائه پاسخ های منطقی نبود و درصدد استفاده از قدرت نظامی خود بود که این موضوع باعث ایجاد کشمکش هایی در آن جلسه شد اما با توجه به مدیریت صحیح جلسه جو تا حدودی آرام شد.

او به تشکیل جلسه ای که بعدازظهر همان روز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های صنفی و نمایندگان تامین اجتماعی برگزار شد اشاره و بیان کرد: طبقصحبت های وزیر، رئیس جمهور تاکید بسیارى را براى پیگیری و برطرف شدن مشکل پیش آمده داشته است که در این راستا وزیر موفق شد تا با قول و قرارهای خود بیعانه ای را به تشکل های صنفی جهت پایان دادن اعتراضات بدهد و قرار شد تا کامیون داران هر چه زودتر به اعتراضات خود پایان داده و به کار خود ادامه دهند.

خادمی زاده افزود: روز بعد به دعوت رئیس کمیسیون عمران مجلس جلسه ای در این کمیسیون با حضور همین تشکل ها برگزار شد که در آن جلسه حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم حضور داشت، با توجه بررسی مشکلات یک سری از راهکارها اعلام شد و پلیس به دلیل تذکراتی که در جلسه روز قبل شنیده بود کاملا موضع خود را تغییر داد و همسو با دوستان دیگر قرار گرفت.

به گفته رئیس انجمن رانندگان مسافربری، در این جلسه مسایل مطرح و دو کارگروه در کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی تشکیل شد که دو نفر به عنوان مسئول کارگروه انتخاب کردند تا ضمن بررسی مسایل موجود، مشکلات موجود را به لاریجانی رئیس مجلس ارائه دهند، در زمان تشکیل اولین کارگروه موضوعات به شدت بررسی و مورد اولویت بندی قرار گرفتند که قرار شد تا مسایل به نوبت مورد بررسی قرار گیرد.

او با تاکید بر آنکه مشکلات به وجود آمده در حوزه حمل و نقل به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات رانندگان توسط آخوندی بود، گفت: کشاورزیان و غلامی که به مدت چهار سال به عنوان معاون حمل و نقل کشاورزیان منصوب شده بود بخشنامه هایی را صادر کردند که مغایر با قانون و منطق با شرایط روز بود و به هیچ عنوان توجهی به خواسته تشکل های صنفی و رسیدگی به مشکلات نمی کردند.

خادمی زاده به استیضاح آخوندی اشاره کرد و گفت: در روز استیضاح آخوندی به همراه برخی دیگر از همکاران در مجلس برای اعتراض حضور پیدا کردیم. آخوندی در طول پنج سال گذشته فقط یک جلسه را با تشکل های صنفی برگزار کرد که آن جلسه هم تنها در حد معارفه و بحث های روزمره بود و از آن به بعد هیچ جوابی به درخواست مکرر ما برای دیدار مجدد داده نشد.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری به نحوه مدیریت عبدالهاشم حسن نیا، رئیس کنونی سازمان راهداری تاکید کرد و گفت: از زمان ورود حسن نیا به سازمان راهداری به عنوان رییس و نیز انتخاب امانی به عنوان معاون حسن نیا کارهای بسیار زیاد و موثری انجام شد و تعدادی از بخشنامه هایی که مغایر با قانون بود توسط حسن نیا و امانی مورد بازنگری قرار گرفت که برخی از آنها اصلاح و بعضی دیگر لغو شد.

به گفته او، در طول این مدت زمان اندک وضعیت بسیار بهتر از دوران کشاورزیان شد اما به دلیل اینکه در مدت 4 سال مدیریت کشاورزیان مشکلات انباشته شد آستانه تحمل رانندگان تمام و این مشکلات پیش آمد.

خادمی زاده سرمنشا تمام مشکلات اخیر را عدم بیان مشکلات توسط خان بلوکی، رییس کانون انجمن های صنفی کالا دانست و گفت: بنده همیشه در جلساتی که با وزرا برگزار می شد اعتراضات و مشکلات موجود را بیان می کردم اما متاسفانه خان بلوکی به طور دائم در آن جلسات از دولت و وزرا تعریف و ادعا می کرد که ما در این صنف با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و وزیر ضمن باز گذاشتن در اتاق به تمام مسایل موجود توجه می کند.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری خاطرنشان کرد: دقیقا 2 هفته بعد از صحبت های خان بلوکی بود که اعتراضات صورت گرفت و رانندگان اعلام کردند علیرغم اینکه خان بلوکی از تمام مشکلات ما مطلع بود اما هیچ اقدامی را برای ما انجام نداد.

او گفت: متاسفانه متوجه شدیم که روز بعد از اعتراضات خان بلوکی کشور را ترک کرده و در این حوادث حضور نداشته است که این موضوع مورد اعتراض بسیاری از همکاران قرار گرفته بود و خواستار برکناری خان بلوکی در این کارگروه شدند.

خادمی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا اعتصاب راه مناسبی برای بیان اعتراضات است، گفت: دولت دیگر راهی را برای ما به جز اعتراض نگذاشته بود، طی 40 سال گذشته تنها صنفی که هیچ اعتراضی نسبت به مشکلات موجود نکرد، فقط کامیون دارن بودند. بعد از این همه مکاتبه های بی جواب و نبودن گوش شنوا اعتراضات صورت گرفته که البته به خواست مسئولین این اعتراض انجام شد و این روش را آن‌ها به ما نشان دادند.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری با بیان اینکه این اعتراضات به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان و عدم رسیدگی به مشکلات رانندگان بود، اظهار داشت: مسئولان خود با زبان بی زبانی به ما اعلام کردند، اعتراض کنید تا به مشکلات شما رسیدگی شود. گاهی کم کاری هایی از سوی مسئولان صورت می گیرد که دیگر راهی را به جز اعتراض برای ما نمی گذارند.

او با تاکید بر اینکه ما اگر به دنبال اعترض بودیم 40سال پیش این کار را انجام می‌دادیم، گفت: دولت و آقایان هیچ کاری را برای ما انجام نداند و حتی یک نشست ساده هم برای ما با حضور وزرا و نمایندگان مجلس هماهنگ نکردند، در این زمینه مکاتبات بسیاری با دفتر وزرا، مجلس و صدا و سیما صورت گرفت و تقاضا داشتیم تا جلسه ای برگزار شود اما بی‌نتیجه ماند.

401

کد خبر: 955223

وب گردی

وب گردی