برنامه ریزی برای یک حمله شیمیایی جدید در سوریه

وزارت دفاع روسیه از برنامه ریزی سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای انجام یک حمله شیمیایی جدید توسط ارتش آزاد سوریه در دیرالزور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: گروه های مسلح سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی جدید در چاه های نفتی الجفره در دیرالزور در شمال شرق سوریه با همکاری نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا آماده می‌شوند.

ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: بر اساس اطلاعات تایید شده است از 3 کانال متفاوت در سوریه نیروهای ارتش آزاد سوریه لوله هایی حامل گاز کلر را منطقه چاه الفجره وارد کرده و برای یک حمله جدید شیمیایی و تصویر برداری از آن آماده می شوند، آنها از این تصاویر برای توجیه بمباران نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه اهداف دولت سوریه و همچنین توجیه حمله گروه های مسلح استفاده می کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع مطلع مرتبط با سازمان اطلاعات سوریه از آماده سازی یک عملیات شیمیایی جدید با مشارکت سازمان های اطلاعات آمریکا در منطقه چاه نفتی الجفره در نزدیکی پایگاه های آمریکایی در استان دیرالزور خبر داد.

این منبع مطلع در گفتگو با اسپوتنیک گفت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای این حمله با استفاده از مواد خطرناک در اراضی سوریه برنامه ریزی کرده اند، این عملیات تروریستی در گذشته نیز از سوی داعش به رهبری میشان إدریس الحمش انجام شد که از آن برای شبیه سازی یک حمله شیمیایی علیه غیر نظامیان با هدف انتشار تصاویر آن در رسانه ‌های جمعی انجام شد.

کد خبر: 955241

وب گردی

وب گردی