پردیس صنایع دستی در شهر تهران دایر می شود

همزمان با روز صنایع دستی به منظور ایجاد اشتغال با استفاده از صنایع دستی، چالش های پیش روی صنایع دستی (تامین،تولید،توزیع) از منظر کارآفرینی آسیب شناسی شد.

به گزارش ایسکانیوز این نشست تخصصی با مشارکت و میزبانی مرکز خدمات اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 و با حضور معاون صنایع دستی استان تهران، مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران، هنرمندان و فعالین و کارآفرینان صنایع دستی برگزار شد.

در این نشست رمضان لطفی معاون توانمند سازی و کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ارتباط با اقدامات اجرایی مدیریت شهری در حوزه صنایع دستی گفت: شهرداری تهران در حمایت از صنایع دستی سلسله نشست هایی را با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با هدف ایجاد بازار و فضای فروش آثار صنایع دستی در شهر تهران برگزار می کند که تشکیل بازارچه های صنایع دستی و همچنین ایجاد پردیس صنایع دستی در منطقه 11 از جمله اهداف این نشست ها است.

حمایت مدیریت شهری از 10 هزار هنرمند صنایع دستی

لطفی همچنین در ارتباط با سایر برنامه های پیش بینی شده سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در جهت حمایت از کارآفرینان در بخش صنایع دستی افزود: راه اندازی خانه های فرهنگی و هنری همچون خانه سفال، خانه گلیم، خانه میناکاری از جمله اقدامات پیش بینی شده شهرداری تهران جهت ترویج فرهنگ خرید و استفاده از صنایع دستی توسط شهروندان تهرانی است.

وی در باره حمایت از 10 هزار هنرمند فعال در بخش صنایع دستی در شهر تهران خبر داد و گفت: ایجاد بازارچه های تخصصی برای فروش صنایع دستی از جمله بازارچه دست آفرین در منطقه 11، حمایت در جهت فرهنگ سازی و آموزش های تجاری به هنرمندان و کارآفرینان این حوزه وخرید محصولات صنایع دستی به عنوان هدایا توسط شهرداری تهران از جمله این اقدامات است.

در این نشست عبداللهی رئیس اتحادیه صنایع دستی شهر تهران ضمن بر شمردن اهمیت صنایع دستی گفت: صنایع دستی دارای محتوای فرهنگی و هنر ایرانی است که خلاقیت و ذوق هنرمند در تولید و خلق اثر نقش دارد.

عبداللهی در ارتباط با چالش های اصلی پیش روی این صنعت گفت: رکود بازار، عدم فرهنگ سازی مناسب ، قرار نداشتن در سبد کالا، سنتی وتکراری بودن و کاربردی نبودن را می توان از مهم ترین چالش های پیش روی این صنعت دانست.

رئیس اتحادیه صنایع دستی افزود: برای صادرات صنایع دستی کارگروه های تخصصی در حوزه بسته بندی و برندینگ مشغول به فعالیت هستند و می کوشیم تا با همکاری شهرداری تهران و در اختیار گرفتن بازارچه های تخصصی صنایع دستی به ترویج این هنر ایرانی و رونق آن بپردازیم.

در ادامه این نشست دو کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی به بیان تجارب و مشکلات خود در صادرات آثار صنایع دستی پرداخته و در پایان نیز از بازارچه تولید و فروش صنایع دستی دست آفرین به عنوان یکی از مراکز موفق در این عرصه بازدید شد.

700

کد خبر: 955247

وب گردی

وب گردی