افتتاح شعبه تعزیرات ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در آئین افتتاح شعبه تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، به تقویت نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی تاکید کرد وگفت: وزارت بهداشت به دنبال کاهش تخلفات حوزه سلامت است و این آینده روشنی را پیش روی ما قرار می دهد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان تعزیرات حکومتی محمدعلی اسفنانی از افتتاح شعبه تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در ادامه همکاری ها با این سازمان، مصمم است با تخلفات بهداشتی و درمانی برخورد جدی و مستمری داشته باشد.
وی حیطه مسئولیت و صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در رسیدگی به تخلفات را گسترده دانست و با اشاره به تشکیل مجتمع رسیدگی به قاچاق کالا و ارز، گفت: در این شعب، تخلفات مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز رسیدگی می شود.
اسفنانی افزود: نظارت بر حوزه تجهیزات پزشکی بسیار مهم و ضروری است زیرا علاوه بر حجم بالا و تنوع محصولات، این تجهیزات و ملزومات مستقیما در درمان مردم مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تقویت می شود.
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز صبح امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی به مساله تامین ارز برخی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: برخی از این شرکت ها، کالای خود را با ارز 3 هزار و 800 تومانی یا 4 هزار و چند صد تومانی، قبلا وارد کرده اند اما می خواهند آن را با قیمت روز به فروش برسانند.

برخی از این شرکت ها، کالای خود را با ارز 3 هزار و 800 تومانی یا 4 هزار و چند صد تومانی، قبلا وارد کرده اند اما می خواهند آن را با قیمت روز به فروش برسانند


وی این اقدام شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را غیرقانونی و غیراخلاقی دانست وگفت: صاحبان این شرکت ها استدلالی را می آورند مبنی بر اینکه اگر کالای خود را بفروشیم باید جای آن را پر کنیم؛ این در حالی است که اگر آنان با دلار 3 هزار و 800 تومانی خرید کنند، حاشیه سودشان هم در همان میزان دلار است و اگر گران تر بخرند، حاشیه سودشان هم به تناسب بیشتر می شود بنابراین نباید با قیمت فرضی ارز محصولات خود اعم از دارو و تجهیزات پزشکی را بفروشند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین افزود: درست است که دشمنان برای ما مشکلاتی ازجمله تحریم را ایجاد می کنند اما نباید خودمان نیز مشکل آفرین باشیم و هموطن با هموطن خود غیراخلاقی برخورد کند.
حریرچی به استقرار نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی در اداره کل تجهیزات پزشکی اشاره و ابراز خرسندی کرد که با استقرار این نمایندگان تا حدودی مشکلات شرکت های تجهیزات پزشکی حل شود.

700

کد خبر: 955266

وب گردی

وب گردی