رتبه 2 تجربی: کنکوری ها  استرس نداشته باشند و به خدا توکل کنند

رتبه 2 کشوری گروه علوم تجربی سال 96 گفت:دانش آموزان استرس نداشته باشند و به خدا توکل کنند و در فرصت باقی مانده به جمع بندی مطالب و خواندن تست های نشان دارو مطالب خلاصه نویسی شده بپردازند.

امیر حسین قویدل سرد صحرا رتبه 2 کشوری گروه علوم تجربی و رتبه 3 زبان های خارجی سال 96، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در توصیه به دانش آموزان درباره برنامه هایش قبل از کنکور و رمز موفقیت خود گفت:دانش آموزان سعی کنند برنامه خواب منظمی داشته باشند و سعی کنند هفته آخر را صبح زود از خواب بیدار شوند که برای روز کنکور مشکلی نداشته باشند.

رتبه 2 کشوری گروه علوم تجربی افزود: برنامه مطالعاتی در فرصت باقی مانده ،حدود دو هفته نمی تواند یک حجم مطالعاتی زیادی را در برداشته باشد و دراین فرصت باقی مانده دانش آموزان بیشتر باید به تست هایی که نشان دار کردند و مطالبی که خلاصه نویسی را کردند بپردازند و نمی شود حجم زیادی از مطالبات رابرای این دوران گذاشت.

قویدل در ادامه تاکید کرد: آزمون های جامعی که دانش آموزان کار می کنند سعی کنند در یک هفته پیش رو به اتمام برسانند و برای هفته آخر یک یا دو آزمون باقی بماند، راهکارهای تست زنی برای بعضی از دروس وجود دارد که سریع تر بتوان به جواب رسید اما در بعضی از درس ها مثل شیمی و فیزیک سعی می کردم فرمول های جانبی متعدد را خیلی حفظ نکنم و همان راه و روش اصلی را اما سریع تر و با محاسبات ذهنی بیشتری انجام دهم تا سریع تر به جواب برسم و در واقع فرمول های متعدد جانبی و غیر ضروری را حفظ نمی کردم .

دانشجو پزشکی دانشگاه تهران تصریح کرد:در طول سال میانگین 7 ساعت درس می خواندم و از کلاس های کنکور بصورت محدود استفاده کردم و در مقطع پیش دانشگاهی کلاس ها را حذف کردم تا وقت بیشتری برای مطالعه داشته باشم که دوران جمع بندی میزان مطالعه ام یک مقدار بیشتر شده بود و حدودا ده، یازده ساعت در روز مطالعه داشتم و توصیه ام به دانش آموزان این است که اصلا نگران روز کنکور نباشند و استرس زیادی نداشته باشند ، هر چه خدا بخواهد همان می شود و بیشتر به خدا توکل کنند و به خودشان آرامش فکری دهند.

وی مهم ترین رمز موفقیت خود را لطف و عنایت خداوند دانست و گفت: تلاش دانش آموزان و ساعت و روش درست مطالعه، حمایت و پشتیبانی خانواده قطعا در کسب این موفقیت بزرگ نقش قابل توجهی دارد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 955275

وب گردی

وب گردی